محجبه

محجبه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۰۲، ۲۰:۳۶ - ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
    روحشون شاد
  • ۱۴ فروردين ۰۲، ۱۱:۱۴ - افسانه امیرعبدالهیان
    ممنون عالی
نویسندگان

چهل حدیث گهربار از ائمه اطهار علیهم السلام در مورد حجاب و عفاف

 

پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : من حفظ علی امتی اربعین حدیثا ینتفعون بها بعثه الله یوم القیامه فقیها عالما- هر کس از امتم، چهل حدیث را که مردم از آن فایده برند، حفظ کند خداوند در روز قیامت او را فقیه و عالم برانگیزاند(محشور شود)

 

پاداش های خدا

1-پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم : کسی که نظر به نامحرم را از خوف خداوند ترک کند ، خداوند به او ایمانی عطا می کند که شیرینی آن را در قلبش می یابد .( الحکم الزاهره ، ج 1 ، ص 301 )

 

2-پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله  : زنی که برای حفظ غیرت ، استقامت ورزید و برای خدا وظیفه خود را به خوبی انجام داد ، خداوند پاداش شهید را به او خواهد داد .

 ( نوادر راوندی ، ص 37 / بحار ، جلد 103 ، ص 250 )

3- پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله: آن هنگام که پوشش ، سر زنی باشد ، ارزش آن از دنیا و آنچه در آن است بیشتر است . ( نورالشافی  فی الفقه الشافعی )

4-پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  : هرکه عاشق شد و عفت پیشه کرد و در همین حال از دنیا رفت ، اجر شهید را دارد . ( کنزالعمال ، ح 7000 )

5-دعای پیامبر نور و رحمت  صلی الله علیه و آله: پروردگارا !زنانی که خود را پوشیده نگه می دارند ، مشمول رحمت و غفران خود بگردان . ( مستدرک الوسایل ، ج 3 ، ص 244 )

6- امام علی علیه السلام  : پاداش رزمنده شهید در راه خداوند بالاتر از پاداش انسان پاکدامنی نیست که توان انجام گناه ( را دارد ولی خود را ) آلوده نمی سازد . انسان پاکدامن نزدیک است که فرشته ای از فرشتگان الهی گردد . ( نهج البلاغه ، حکمت 474 )

7-پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله  :زنان خود را با پوشش اندام  و جسم ، از دیدار نامحرمان باز دارید که زنان هرچه پوشیده تر باشند سعادتمند تر هستند  ( سفینه البحار ، ج 2 ، ص 298 )

-پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله و سلم : برای زن سزاوار نیست که هنگام بیرون رفتن از خانه اش لباسش را جمع و فشرده کند  ( محمد محمدی اشتهاردی ، پوشش زن در اسلام ، ص 19 )

9-امام صادق علیه السلام : برای زن مسلمان جایز نیست که روسری ( مقنعه )و پیراهنی برتن کند که بدنش را نپوشاند .

 ( وسایل الشیعه ، جلد 30 ، ص 5181)

10-امام صادق علیه السلام فرمودند : در مورد زینتهایی که جایز است زن در مقابل نامحرم ظاهر کند صورت و کف دو دست است . ( بحار ،ج 104 ،ص33 / قرب الاسناد ، ص 40 )

11-رسول خدا صلی الله علیه واله فرمودند: هر زنی که به خداوند سبحان و روز قیامت ایمان دارد زینتش را برای غیر شوهرش آشکار نمی‌کند و همچنین موی سر و مچ خود را نمایان نمی‌سازد و هر زنی که این کارها را برای غیرشوهرش انجام دهد دین خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین کرده است.  و همچنین زر و زیور خود را در منظر و دیدگاه غیرشوهر نمی گذارد و در غیاب شوهر خود را خوشبو نمی کند که اگر چنین کند دینش را تباه و خدا را به خشم آورده است.

-برای زن جایز نیست مچ پا را برای مرد نامحرم آشکار سازد و اگر مرتکب چنین عملی شد اول اینکه: خداوند سبحان همیشه او را لعنت می‌کند. دوم اینکه: دچار خشم و غضب خداوند بزرگ می‌شود. سوم اینکه: فرشتگان الهی هم او را لعنت می‌کنند. چهارم: عذاب دردناکی برای او در روز قیامت آماده شده است. (مستدرک حاکم ، ج 2 ،ص549)

12-پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند:
بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند.(بحارالانوار، ج 103، ص 235)

13-  امام صادق  علیه السلام  فرمودند: هیچ غنیمتی مانند غنیمتی که آدمی از راه کنترل چشم به دست می آورد نیست، زیرا دیدگان از نگاه به نا محرم فرو بسته نمیشود جز آنکه در قلب او عظمت و جلال الهی مشاهده می شود. «مصباح الشریعة، ص 9»
14- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: همه چشمها در قیامت گریانند، جز سه چشم: چشمی که در دنیا از خوف خدا بگرید و چشمی که از نگاه حرام خودداری کند و چشمی که به خاطر نگهبانی در راه خدا بیدار بماند. «نور الثقلین، ج 3، ص 583»
15- امام علی علیه السلام: اختلاط و گفتگو مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد ، و دلها را منحرف میسازد.

 بحارالانوار جلد 74 صفحه 291

16-رسول خدا صلی الله علیه و آله: بین مردان و زنان نامحرم جدایی ایجاد کنید ( تا با هم برخورد و تماس نداشته باشند ) زیرا هنگامی که آنان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و با هم رفت و آمد داشتند ، جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت.

  بهشت جوانان صفحه 468

17- حضرت محمد صلی الله علیه و آله : کسی که چشمانش را از نگاه حرام به زنی پر کند ، خداوند در روز قیامت چشمانش را با میخهای آتشین و آتش پر مینماید و تا زمانی که خداوند بین مردم حکم می نماید ، به دین حالت خواهد بود.آنگاه دستور می رسد که او را به جهنم ببرید. ( در صورتیکه که توبه نکرده باشد ) ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 615   

 

18- حضرت محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم: هر خانمی که خود را معطر و خوشبو کند ( عطر بزند ) و سپس از خانه خارج شود ، همواره مورد لعنت خدا و ملائکه خواهد گرفت ، تا وقتی که به خانه برگردد ، هرچند برگشتش به خانه طول بکشد. 

 فروع کافی جلد 5 صفحه 163، ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 559

19- امام علی علیه السلام: پیوسته امت مسلمان به راه خیر قدم می نهند ، تا زمانی که از فرهنگ و آداب و رسوم ( مانند پوشیدن لباس و غذا خوردن و ... ) از کافران تقلید نکنند.و اگر در آداب از بیگانگان پیروی کردند خداوند قادر آنان را ذلیل می گرداند. بحارالانوار جلد 79 ( 76 ) صفحه 303 باب التجمل و اظهار النعمه

20- امام صادق علیه السلام: خداوند به یکی از پیامبران وحی کرد که به مومنان بگو که در لباس ، خوراک و آداب و رسوم ، دشمنان خدا را سرمشق قرار ندهید که اگر چنین کنید شما هم مثل آنان دشمنان خدا محسوب می گردید.  بهشت جوانان صفحه 477 ، وسائل الشیعه جلد 3 صفحه 279

21- امام صادق علیه السلام فرمودند: هیچ غنیمتی مانند غنیمتی که آدمی از راه کنترل چشم به دست می آورد نیست، زیرا دیدگان از نگاه به نا محرم فرو بسته نمیشود جز آنکه در قلب او عظمت و جلال الهی مشاهده می شود.«مصباح الشریعة، ص ۹»

22- امام صادق علیه السلام  فرمودند: خانواده و اموال خود را با قرائت سوره نور حفظ کنید و زنان خود را بوسیله آن مصون و محفوظ نگه دارید زیرا کسی که دائماً روزی یکبار این سوره را قرائت کند، هیچ فردی از اهل منزل او به فحشا کشانده نخواهند شد.«نور الثقلین، ج ۳، ص ۵۸۳»

23-امام علی  علیه السلام : به اصحاب خویش فرمودند: هرگاه زنی نظر شما را جلب کرد، فوراً به همسر خود رجوع کنید، زیرا آنچه که نظر شما را جلب نمود در او نیز است و آن مرد نباید به شیطان مهلت نزدیک شدن به قلب خود دهد و باید دیدگان خویش را ازتوجه به آن زن «أجنبی» فرو بندد و اگر دارای همسر نیست دو رکعت نماز گزارد و به حمد و ثنای الهی بپردازد و صلوات بر پیامبر و آل وی فرستد و سپس از خدا درخواست کند تا با رحمت و لطف خود او را از راه دستیابی به حلال، از روی آوردن به حرام بی نیاز کند.«نور الثقلین، ج ۳، ص ۵۸۳»

24- رسول خدا صلی الله علیه وآله  فرمود: «بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند». (بحارالانوار، ج 103، ص 235)

25- امام علی علیه السلام گفته است:زن (باید) مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپو شاند

( مجمع البیان، ج7)

26-امام صادق  علیه السّلام  فرمودند: (روز قیامت) زن زیبا را که به خاطر زیبایی اش در فتنه افتاده است، و فریب زیبائی اش را خورده (و به بی حجابی و بی عفتی و گناه آلوده شده)، برای حساب می آورند. پس به خدا می گوید، خدایا، تو خود مرا زیبا خلق کردی و به سبب آن در فتنه افتادم. پس حضرت مریم – سلام الله علیها – را حاضر می کنند و ندا داده می شود: آیا تو زیباتری یا مریم؟ ما او را در نهایت زیبائی آفریدیم، امّا او گناه نکربحارالانوار، ج ۱۲، ص ۲۴۱»

27- رسول خدا  صلّی الله علیه و آله  فرمودند: زن در نزد نامحرمان، باید چهار لباس داشته باشد: 1-چادر 2-مقنعه- 3-  پیراهن 4- شلوار.«تفسیر نور الثقلین، ج ۳، ص ۶۲۴»

 

 حضرت محمد صلی الله علیه و آله : کسی که خود را شبیه غیر مسلمان درآورد ، از ما نیست. 

نهج الفصاحه صفحه 509 ، بهشت جوانان صفحه 167

29- حضرت محمد صلی الله علیه و آله : کسی که با زن نامحرمی دست بدهد ، در روز قیامت در حالی می آید که دستهایش به گردنش بسته شده است . آن گاه دستور می رسد او را به جهنم ببرید.
( در صورتیکه که توبه نکرده باشد )  ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 607

30- امام علی علیه السلام : من و پیامبر در یک روز ابرى و بارانى در بقیع نشسته بودیم که زنى سوار بر الاغ از آن جا گذشت و دست الاغش در گودالى فرو رفت و زن به زمین افتاد . پیامبر صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم رویش را برگرداند . حاضران عرض کردند : اى رسول خدا ! آن زن شلوار به پا دارد . پیامبر سه بار فرمود : خدایا ! زنان شلوار پوش را بیامرز . اى مردم ! شلوار بپوشید که شلوار پوشاترین جامه‏هاى شماست و زنان خود را در موقعى که بیرون مى‏آیند با شلوار حفظ کنید .تنبیه الخواطر : ۲ / ۷۸ ، منتخب میزان الحکمه : ۱۳۰

31- حضرت فاطمه زهرا  سلام الله علیها  در آخرین روزهای عمر پر برکتشان ضمن وصیّتی به اسماء فرمودند: من بسیار زشت و زننده می دانم که جنازه زنان را پس از مرگ با انداختن پارچه ای روی بدنش تشییع می کنند. و افرادی اندام و حجم بدن او را مشاهده کرده و برای دیگران
 تعریف می نمایند. مرا بر تختی که اطرافش پوشیده نیست و مانع مشاهده دیگران نباشد قرار مده ـ بلکه مرا با پوشش کامل تشییع کن ـ، خداوند تو را از آتش جهنّم مستور و محفوظ نماید.تهذیب الأحکام، ج ۱، ص ۴۲۹

32- رسول خدا صلی الله علیه وآله  فرمود: «بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند».

(بحارالانوار، ج 103، ص 235)

33- حضرت محمد صلی الله علیه وآله  : کسی که با زن نامحرمی شوخی کند ، در مقابل هر کلمه ای که در دنیا به او گفته است ، هزار سال حبس میشود. ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 607

34- رسول اکرم صلی الله علیه وآله   در حالیکه به زنی که جامه های های نازک و بدن نما پوشیده بود روی خویش را ازوی برگرداند و فرمودند: همین که زن به حد بلوغ رسید سزاوار نیست چیزی از بدن او دیده شود مگر ازمچ دست به پایین و صورتش(الدرالمنثورج 5)

35- رسول خدا (ص) : بین مردان و زنان نامحرم جدایی ایجاد کنید ( تا با هم برخورد و تماس بی  دلیل  نداشته باشند ) زیرا هنگامی که آنان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و با هم رفت و آمد داشتند ، جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت.  بهشت جوانان صفحه 468

36- امام صادق (ع) : خداوند به یکی از پیامبران وحی کرد که به مومنان بگو که در لباس ، خوراک و آداب و رسوم ، دشمنان خدا را سرمشق قرار ندهید که اگر چنین کنید شما هم مثل آنان دشمنان خدا محسوب می گردید.  بهشت جوانان صفحه 477 ، وسائل الشیعه جلد 3 صفحه 279

37-امام رضا علیه السلام فرمود: نگاه کردن به موهای زنان نامحرم حرام است زیرا این نگاه مرد را تهییج و تحریک نموده واین تحریک و تهییج شخص را به فساد و چیزی که حلال و پسندیده نیست می کشاند - علل الشرایع ج2ص564-

 ۳۸- حجاب عاشورایی – دختر 6 ساله حضرت اباعبدالله الحسین ( علیه السلام) در مجلس یزید با آستین خود روی خود را گرفته بود و اشک می ریخت . یزید پرسید چرا گریه می کنی ؟ فرمود : چگونه گریه نکند کسی که پوشش و نقابی برای او نیست که صورت خود رااز تو و حضار مجلست بپوشاند . ( ترجمه نفس المهموم ، ص221 )

39- حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : یکی از گروهی که وارد جهنم می شوند زنان بدحجابی هستند که برای فتنه و فریب مردان خود را آرایش و زینت می کنند . ( کنزالعمال ، ج 16 ، ص 383 )

40- امام صادق علیه السلام : حیا و ایمان هم سنگ و هم دوش یکدیگرند هنگامی که یکی از آن برود دیگری در پی آن برود . ( کافی ، ج 2)

 

نظرات (۵۰)

۱۰ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۴ خادم الحسین بنی فاطمه

سلام علیکم
ما را در انجام فرائض ماه پر برکت شعبان از دعای خویش فراموش نفرمایید
التماس دعا
یاعلی
سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" چهل حدیث گهربار از ائمه اطهار (علیهم‌السّلام) در مورد حجاب و عفاف "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/27606
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"پیامبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله):
بهترین برادرت کسی است که بر فرمانبری از خداوند تو را یاری رساند و از گناهان باز دارد و تو را به خشنودی خداوند وادارد."
یا علی
ممنون از مطالب نغز و پربارتون.امیدوارم این دنیا طوری باشم که اخرت در مقابل حضرت زهرا شرمنده نباشم
ممنون خیلی به کارم اومد
پاسخ:
خواهش میکنم و التماس دعا
سلام خوب بود ممنون
ممنون ازش استفاده کردم
پاسخ:
خواهش میکنم
خیلی خوبه 
👍
خیلی عالی بود استفاده کردیم.

خیلی خوب بود ممنون


Khale khoOob👍
با سلام وعرض خسته نباشید خدمت شما.واقعا وبلاگ بسیار عالی دارید و احادیث و مطالب هم بسیار عالی بود و من ازان استفاده کردم.با تشکر خداحافظ
پاسخ:
سلام
شما لطف دارید
ممنون می شم نظرات سازنده شما دوست عزیز را درجهت تعالی این وبلاگ مشاهده کنم.
التماس دعا
جالب بود. استفاده کردیم

مرسی واقعا نیاز داشتم به اینا


پاسخ:
سلام
خواهش می کنم، امیدوارم که بتونیم قدمی در جهت زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) برداریم
سلامتی و تعجیل در فرجش صلوات

ممنون زیبا بودن بهشون نیاز داشتم و به دردم خورد


پاسخ:
سلام
خواهش می کنم، امیدوارم که بتونیم قدمی در جهت زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) برداریم
سلامتی و تعجیل در فرجش صلوات
سلام ، با تشکر از متن های پر محتوا و باارزش شما ، با تشکر ، ممنون .
پاسخ:
سلام
ممنون از لطفتون
باز هم منتظرتون هستیم
۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۴۳ مهدی فلاحی

خوب بود

بسیار ممنون از مطالب زیباتون .امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشید.بسیار مطالب قشنگی بود 😊😁😍

پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
بنده هم از شما تشکر می کنم که نظرتون را اعلام کردید.
التماس دعا
سلام با اجازه چند تا از پستاتون کپی شد برای کانال تلگرامم اگر دوست داشتین جوین بدیدbaharemahdi@کانالم کاملا مذهبیه 
پاسخ:
سلام
هزینه اش صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است
التماس دعا
عالیبود
پاسخ:
متشکر
ممنون عالی بود
پاسخ:
سلام
تشکر
عالی بود خیلی ممنون
پاسخ:
متشکر
عالی بود خیلی ممنون
پاسخ:
متشکر
سلام
بسیار عالی
متشکر
التماس دعا
۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۱:۰۴ شیعه علی علیه السلام
امام صادق:کسی که بیشتر از چهار کلمه با نامحرم حرف بزند معصیت نموده.
واقعا ممنون من واس یکی از درسام نیازم بود تشکر
پاسخ:
خواهش می کنم
قابل شما را نداشت
سلام عالی بود ممنون
پاسخ:
سلام
متشکر
ممنون از وبلاگتون
پاسخ:
متشکر از حسن توجهتون
۰۴ دی ۹۵ ، ۱۱:۲۸ ببر بنگال
سپاس.
پاسخ:
درود
۰۸ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۵۷ علی پایزچیانه
ممنونم
پاسخ:
سپاسگزارم
مچکرم

پاسخ:
سپاس
۳۰ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۳۱ chaturbate token generator scam
من این روزها به این سایت مراجعه می کنم، این صفحه وب واقعا خوب است و بیننده ها در واقع به اشتراک می گذارند.
خیلی خوب بود ممنون
پاسخ:
متشکر
خوب بود خیلی به دردم خورد اگه اینها نبود خانم ارجمن کلمو زده بود
پاسخ:
سلام
کی کلتو زده بود؟
کانال محجبه یادتون نره؟
@mohajabe2
ممنون
پاسخ:
متشکر
۲۱ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۰۲ سرباز سایبری 313

ان شاءالله هموطنامون به این احادیث عمل کنند...

پاسخ:
ان شاء الله
خوب بود
پاسخ:
متشکرم

سلام دستتون درد نکنه واقعا به کارم اومد 

خیلی مطالب خوبی بود لطفا باز هم از این مطلب ها بگذارید

پاسخ:
سلام
خواهش میکنم
چشم

بد نبود

۲۰ مهر ۹۹ ، ۱۸:۴۱ حدیثه معماری

آفرین به حجاب 

از نظر من خیلی ها اشتباه میکنن که حجاب رو انتخاب نمیکنن

سلام.این حدیث را هیشکی عمل نمیکنه هیشکی😔😕

پاسخ:
سلام
چرا خیلیا عمل میکنن

خوبه ممنون.

 

پاسخ:
سلام
متشکر

خیلی ممنون از مطلب مفیدتون ولی حیف دیگه این روزا حجاب خیلی کمه

پاسخ:
خواهش میکنم
ما باید بیشتر تلاش کنیم

ممنون خیلی لازمشون داشتم واقعا ممنون از مطالبتون❤

پاسخ:
سلام
خواهش می کنم

خیلی ممنون از همگی عالی بود 

عالی بود ممنونم 

پاسخ:
سلام
ممنون از حسن نظر شما
۱۰ اسفند ۹۹ ، ۰۸:۴۱ نوجوانه جام

سلام

خداقوت بهتون به خاطر کاری که میکنید در زمینه حجاب

میخواستم بدونم بازدید وبلاگتون رو چجوری زیاد کردید؟ 

 

پاسخ:
سلام
محتوای بروز و مناسب و تداوم آن

خوب بود 

خیلی ممنون،خیلی بکارم اومد انشاالله هموطنانمون بهش عمل کنن

پاسخ:
سلام
خواهش میکنم
ان شاالله هممون بهش عمل کنیم
۳۱ خرداد ۰۰ ، ۲۰:۰۴ فاطمه سادات

با سلام

آیا پوشیدن شلوار یا لباس لی تقلید از فرهنگ و پوشاک غیر مسلمان است؟

پاسخ:
سلام
پوشش شلوار یا لباس لی که شاخصه های پوشانندگی را دارد و عامل تحریک و انگشت نما شدن را ندارد، خیر

۲۳ آبان ۰۰ ، ۰۹:۳۲ سکینه فردوسی نیا

باسلام بسیارآموزنده وقابل فهم بودعالیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">