محجبه

محجبه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۰۲، ۲۰:۳۶ - ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
    روحشون شاد
  • ۱۴ فروردين ۰۲، ۱۱:۱۴ - افسانه امیرعبدالهیان
    ممنون عالی
نویسندگان

دوازده ویژگى زن شیعه در تلاطم امواج محرم

جمعه, ۶ مرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۱۲ ق.ظ

زن باید در مسیر رضاى الهى گام بردارد و در کار خود صادق باشد و در سخت ترین مصیبت ها جز زیبایى نبیند که این، آخرین منزل سالکان است.

 

 

یک سوال مهم از همه کسانی که همیشه به دنبال معرفی الگو و بهره برداری احسنت از وقایع تاریخی و مذهبی هستند، این است که به طور مثال ویژگی یک زن عاشورایی چیست؟

 

در ادامه به طور خلاصه برخی از این خصوصیات را عنوان می کنیم.

 

◄ انسان ساز و جامعه ساز

 

یک زن عاشورایى با پیروى از زینب(ع)، باید انسان ساز و جامعه ساز باشد. او با خطبه هاى خود، حکومت بنى امیه را رسوا و افکار عمومى را روشن کرد. او نمونه والاى یک همسر و یک خواهر است. در خانه، مسئول تربیت فرزندان و در جامعه، مسئول سرنوشت مردم است. بذر اندیشه حسین(ع) از دامن او پراکنده شد، رویید و به بالندگى رسید.

 

◄ مشارکت در اجتماع

 

زنِ الهام گرفته از عاشورا، در تمامى عرصه هاى علمى، اقتصادى، اجتماعى و سیاسى حضورى فعال دارد. هم چون زینب (ع) که پاسخ گوى پرسش هاى دینى زنان بود. خانه وى در مدینه، محل مراجعه یتیمان و نیازمندان بود و خودش در تاریخ حضورى کارآمد داشت. در حقیقت از حضور زنان عاشورا درمى یابیم که زن مى تواند در پیچیده ترین صحنه هاى اجتماعى، حضورى سازنده داشته باشد.

 

◄ عزت طلب

 

فریاد آزادى خواهى و عزت طلبى زن تربیت یافته در مکتب عاشورا، پایه هاى حکومت طاغوت را مى لرزاند و ترسى در جان انسان هاى خودکامه مى اندازد. و پرده رسوایى ستمگران را کنار مى زند و ستم را درهم مى چیند.

 

◄ شهید پروری

 

راه حسین(ع)، جز با فداکارى پیموده نمى شود. این فداکاری با تبیین آرمان هاى شهیدان، به همراه صبر بر بلا در راه خدا به انسان آموخته مى شود. و پیامش شهیدپرورى و تربیت نسلى شهادت طلب است.

 

جلوه دیگر این اصل در شهیدپرورى، حضرت زینب(ع)است. او دختر، خواهر، مادر و عمه شهید است.
زینب(ع)، فرزند نوجوان خود را در اوج عواطف مادرانه، راهى جنگى مى کند و یقین دارد بازگشتى در آن نیست. و آن جا که اسلام در خطر است، باید از فرزند و شوهر، برادر و احساسات زنانه دست کشید.

 

◄ پاى بند به حجاب

 

زینب (ع)، آموزگار پاى بندى حجاب زنان در حماسه عاشورا است. او منادى عفاف است.

 

آنجا که خطاب به یزید فرمود:

 

آیا این عدالت است که همسران خود را پشت پرده ها قرار داده اى، ولى دختران رسول خدا (ص)را به عنوان اسیر روانه کرده اى، چهره هایشان را آشکار کرده اى و زیر سلطه دشمنان از شهرى به شهرى مى گردانى، آن گونه که مردم شهرها به آن ها نگاه مى کنند.

 

زن در مکتب عاشورا، در عین حضور در عرصه هاى مختلف، پاک دامنى خود را با سلاح عزت و شجاعت حفظ مى کند. از دشمن هیچ نمى خواهد جز این که آن ها را در معرض دید مردم قرار ندهد و حجاب آن ها را ندرد.

 

◄ بنده خدا

 

در دیانت زن عاشورایى همین بس که شب ها را به عبادت مى گذراند و روزها را روزه مى گیرد و در فرداى عاشورا، نماز شب خود را نشسته مى خواند.

 

◄ بردبار

 

زنى عاشورایی زنی است که در یک روز، برادرانش، پسرانش به شهادت برسند و او بردبارى پیشه کند. صبر زینب در آن فاجعه انسانى، سرمشقى براى تمامى زنان جهان است. آن هنگام که در کنار جسد برادر با حفظ تعادل و ثبات روحى از خداوند خواست این قربانى کم را از او بپذیرد، و این نشان از تعالی روح و اوج بردبارى او بود.

 

◄ مهربان و باصلابت

 

زن عاشورایى هنگام دلدارى اسیران داغ دار، مظهر عطوفت است و آن هنگام که قرار است طبل رسوایى یزید را در کوفه و شام به صدا در آورد، مردانه تر از تمام مردان جهان، خطبه مى خواند.

 

◄ جسارت در برابر باطل

 

زن عاشورایى باید از زینب که بى محابا به مجلس یزید پا مى گذارد، صریح سخن مى گوید و افشا کننده ماهیت دشمنان است؛ سرمشق بگیرد. صلابت بى نظیر وى در صفحات تاریخ، همه اندیشمندان را متحیر مى سازد.که انسان باید در برابر باطل بایستد و از حق دفاع کند.

 

◄مدیریت پویا

 

زینب(ع)، کاروان مجروح و اسیران را با قدرت روحى بالا مدیریت کرده و هم درد آنان است.
او نماد زنى شجاع و مدبّر که به ظاهر اسیر و دست به زنجیر و در واقع، آزاده اى شجاع است. زن عاشورایى در هشت سال جنگ، همچون کوهى استوار، جاى خالى همسر شهیدش را براى فرزندان پر مى کند و از عهده تمامى مسئولیت هاى سنگین زندگى برمى آید.

 

◄ ادامه دهنده حماسه

 

حسین، حماسه کربلا را آفرید و زن عاشورایى تا آخر، پیام آور این حادثه بزرگ انسانى است. حماسه اى که در آن، رهبرى نهضت خونین برادر در سرزمین بیگانه، جنگ تبلیغى، دل جویى از کودکان و زنان داغ دیده، تحمل سختى و خستگى طاقت فرسا در آن موج مى زند.

 

◄مبلّغ دین

 

زن عاشورایى نه تنها فرهنگ دینى را خوب مى شناسد، بلکه زبان گویاى آن است. وى ترویج دین را از خانواده اش آغاز مى کند و فرزندانى پرورش مى دهد که در راه پاسدارى از دین باشند.

 

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که؛ زن امروز باید به گونه اى تربیت شود که براى رویارویى با بحران های فرهنگى یا اقتصادى مدیریت و بردبارى لازم را داشته باشد. او باید براى خانه و خانواده، مشارکت اجتماعى فعال و سازنده، دوران صلح وجنگ، محاصره اقتصادى وتوسعه پایدار، تربیت کودکان و رقابت هاى علمى، فرهنگى تربیت شود. و بسترى مناسب براى رشد همسر و فرزندان فراهم آورد.

 

زن باید در مسیر رضاى الهى گام بردارد و در کار خود صادق باشد و در سخت ترین مصیبت ها جز زیبایى نبیند که این، آخرین منزل سالکان است.

      

ما را دنبال کنید

نظرات (۱۷)

سلام
بسیار عالی
متشکر
التماس دعا
۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۰:۴۲ سیدمحمدمهدی زیدی
تشکر.
پاسخ:
ممنون
۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۱:۲۱ سیامک پور اسد
 خدا تو را از نمازگزاران قرار بدهد..........
پاسخ:
ان شاالله
۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۳:۲۹ شکرانه سادات
هفت شهر عشق را زینب(س) رفت
ما هنوز اندر خم ...

یاعلی
پاسخ:
آفرین....
باسلام و ادب
بسیرا عالی
اجرکم عندالله
التماس دعا
یاعلی
تشکر...
پاسخ:
متشکر
۲۹ مهر ۹۵ ، ۲۲:۱۶ مینا سیدیان
وقتی انسان هدف والایی دارد جنسیت چندان تاثیری در رفتار بایسته و شایسته او ندارد که همین امر مشخصه راه درست اوست .
پاسخ:
ممنون
۲۹ مهر ۹۵ ، ۲۳:۵۷ مهرداد طارقلی
سلام.

احسنت...
پاسخ:
متشکر
عالی بود
 ممنون
پاسخ:
متشکر

سلام، با تشکر از شما

 

"دوازده ویژگی زن شیعه در تلاطم امواج کربلا"

 

با آدرس: http://www.harfeto.ir/News/22817.html

 

در سایت حرف تو انتشار یافت.

 

هدیه سایت حر ف تو:  پیامبر اکرم (ص) فرمود: کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهد رسید.

 

یا علی

پاسخ:
متشکر
سپاس. 
پاسخ:
متشکر
تشکر
پاسخ:
متشکر
دریافت ماهیانه حداقل پنج میلیون تومان در ماه با کسب یک سوم بیتکوین درماه

دوست عزیز سلام پیامی حاویه کسب درآمد از فضای بیکران و پولساز اینترنت از طرف مرجع کسب و کار های اینترنتی برای شما ارسال شده است چرا که بر آن شدیم از این دریای ثروت هم ما و هم شما بهره مند شوید
کسب درآمد نا محدود با نوعی پول دیجیتال به نام بیت کوین
که هر روزه ارزش آن رو به افزایش است به طوری که قیمت هر یک بیتکوین درحال حاضر 6000 هزار دلار یا تقریبا ۲۴ میلیون تومان است در صورتی که تا پنج سال پیش قیمت هر بیتکوین یک دلار بوده است.پس فرصت را از دست ندهید
برای کار کردن با سایتها وکسب بیتکوین شما اول باید در سایت بلاک چین  ثبت نام کنید و حساب بیتکوین بسازید .برای افتتاح حساب از اینجا اقدام کنید https://blockchine.info برای آموزش افتتاح حساب👇👇👇👇👇👇 http://bitcoinmapp.mihanblog.com/post/2
بعد از ساخت حساب بیتکوین درسایتهای کسب بیتکوین ثبت نام کنید .که در انتهای متن٬ سایتها معرفی میشوند

 برای ثبت نام درسایتهای کسب بیتکوین از قسمت REGISTER یا signup
 اقدام به ثبت نام کنید.بعد از ثبت نام برای شما ایمیل فعال سازی یا خوش آمد گویی ارسال میشود که با چک کردن ایمیلتان میتوانید حسابتان را فعال کنید
وبرای وارد شدن به اکانتتان از گزینه login استفاده کنید.
حتما نام کار بری و ایمیل و رمزتان را که در هر سایت وارد میکنید یاد داشت کنید
روش کار به این صورت است که شما وارد سایت و اکانت خودتون میشید وبا دیدن تبلیهایی که در سایت برای شما آماده شده مقداری بیت کوین دریافت میکنید.
توجه :تبلیغات رو دونه به دونه بازدید میکنید به این صورت که تبلیغ اول رو کلیک میکنید وبعد از اتمام تایمر وتست انسان شناسی میتونید تبلیغ بعدی رو مشاهده کنید
تست در بعضی از سایتها انتخاب چند عکس هستش و دربرخی سایتها بعد از اتمام تایمر چند تصویر ظاهر میشود که شما باید تصویر بر عکس رو انتخاب کنید. وصبر کنید تیک سبز رنگ
ظاهر شود وبعد از  آن میتوانید سراغ تبلیغ بعدی بروید
سایتهای کسب بیت کوین👇👇

https://www.familyclix.com/?ref=omafo


http://www.familybtc.com/?ref=omidip


http://btcclicks.com/?r=3699255b


http://bitcomine.net/home?r=omidiptc


https://www.gptplanet.com/?ref=omidiptc


https://www.scarlet-clicks.info/?ref=finexip


http://www.cliquesteria.net/?ref=iptccp

http://www.cliquebook.net/?ref=androidip                                                        هشت سایت معتبر که پرداخت به بیت کوین دارند👆👆👆👆
۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۹:۰۶ محسن رحمانی
تشکر.
پاسخ:
سلام
ممنون
۱۸ آبان ۹۶ ، ۱۴:۲۵ احمدرضا هدا
سلام....
بسیار عالیست...
پاسخ:
علیکم السلام
سپاسگزارم
۰۹ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۰۶ محسن رحمانی

سلام 

 

السلام علیک یا حضرت زینب (س).

 

عاشورای حسینی تسلیت .

 

التماس دعا.

۲۶ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۳۳ منتظر غریب

سلام، عزاداریها قبول

بسیار عالی و زیبا بود ، خیلی ممنونم

یا حق التماس دعای فرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">