محجبه

محجبه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۰۲، ۲۰:۳۶ - ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
    روحشون شاد
  • ۱۴ فروردين ۰۲، ۱۱:۱۴ - افسانه امیرعبدالهیان
    ممنون عالی
نویسندگان

نظر سنجی "ولنگاری یا فرهنگ"

سه شنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۵۷ ب.ظ

سلام بر همه دوستان گرامی

ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای شما دوستان گرامی، همونطور که خودتون توی جامعه می بینید، وضعیت پوشش و حجاب خانم ها درجامعه وضع اسف باری پیدا کرده و هر سال وضعیت از سال گذشته بدتر میشه و بی حیایی و الگوپذیری از غرب درمورد پوشش ها (لباس های جلوباز، شیشه ای، بدن نما، نیمه برهنه و ...) و آرایش ها بیشتر می شه و بی حجابی کم کم داره به یه امر عادی و به عرف جامعه تبدیل میشه. حال به نظر شما دوستان، علت اصلی این تهدید که تقریبا به بحران تبدیل شده  چیه و کدوم یک از موارد زیر می تونه اصلی ترین علت باشه، اگه لطف کنید و نظرتون را به همراه راه حل بر طرف شدن اون علت اعلام کنید ممنون می شیم.

در ضمن اگه علت دیگه ای هم به نظرتون می رسه حتما بیان کنید که ان شاالله بتونیم یک طرح جامع از این بحث به جامعه ارائه بدیم و اگه لطف کنید این پست را به دوستانتان هم معرفی کنید حتما بحث ما پخته تر و جامع تر خواهد شد.

البته این سال پنجمه که این نظر سنجی را ارائه می دیدم، ان شاالله که یک خروجی خوبی از این نظرسنجی نصیب ما بشه

  1. ضعف دولت و مجلس در برخورد با مصادیق بی حجابی و برقراری امنیت اخلاقی در جامعه
  2. عدم فرهنگ سازی مناسب در جامعه در حوزه عفاف و حجاب توسط دولت و تشکل های مردمی
  3. عدم آگاهی و فرهنگ سازی در خانواده ها
  4. نبود یا فراموشی امر به معروف و نهی از منکر درجامعه
  5. نداشتن و یا کمبود الگوی مناسب در مورد پوشش و حجاب در کشور
  6. عدم جلوگیری دولت از ورود و توزیع مدل های غربی و باز در کشور و بازار
  7. هجمه فرهنگی دشمن(شبکه های ماهواره ای، اینترنت، شبکه های اجتماعی و ...) در جامعه
  8. کم و ضعیف شدن اعتقادات مردم در مسائل زندگی
  9. مشکلات اقتصادی و فقر نسبی در اقشار مختلف جامعه به عنوان عامل تحریک کننده

 

نظرات (۸۶)

۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۰۶ علیرضا رحیمی
علت اصلی رو نمی دونم ولی وقتی می بینم که تلوزیون خودمون هم داره صبح تا شب روابط بین زن و مرد و اختلاط و پوشش نامناسب و ارایش رو عادی جلوه میده ... وقتی تبلیغات تلوزیون شده یک در میون خانم هفت رنگ ارایش کرده ... وقتی دائم دارن موسیقی می کنن توی گوش مردم ... وقتی فرق بین موسیقی حلال و حرام فقط شده مجوز ارشاد و الا قابل شناسایی نیست... چه انتظاری از جامعه میره... 
تازه اینها برای کسایی هست که ماهواره و ... نمی بینن...
مطلب جدیدم رو در مورد خطبه متقین علی علیه السلام ببینید تا ببیند فرق آنچه خدا بر ما میپسندید تا آنچه ما به دنبال آن رفتیم چقدر است!!!

موارد زیر تأثیر گزارتر بوده در امر بدحجابی:

عدم فرهنگ سازی مناسب در جامعه در حوزه عفاف و حجاب توسط دولت و تشکل های مردمی

نداشتن و یا کمبود الگوی مناسب در مورد پوشش و حجاب در کشور

حجمه فرهنگی دشمن(شبکه های ماهواره ای، اینترنت، شبکه های اجتماعی و ...) در جامعه



۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۷ خانم مهربون ....
سلام ممنون از این کار فرهنگی 
به نظر من
اول 2
دوم 4
سوم 6
ما باید در مکان هایی مثل مسجد پایگاه مدرسه دانشگاه ها  سعی کنیم به افراد با حجاب بیشتر اهمیت بدیم وخانم هایی که حجاب برتر دارن رو تشویق کنیم 
وقتی خانم های بد حجاب این ها رو ببینن شاید در مرحله اول بگن چیز مسخره ایه ولی بدش اونا هم سعی میکنن حجاب برتری داشته باشن 
یادمه تهران توی خیابونا به خانم های چادری شاخه گل هدیه میدادن بعدش دیدم ی بچه ای به مامانش گفت چرا به اینا گل میدن به شما نمی دن مامانش گفت به خاطر حجابشونه بچه به مامانش گفت منم میخوام مثل اونا باشم تا به منم بدن 
هر چی باشه این موضوع تو ذهن کودک ثبت میشه 
بعدش نمی گم که پاشیم بریم تو خیابونا هر روز گل بدیم چون ن جایی حمایت میکنن ن ما بودجه داریم 
ولی سعی کنیم از اینجور کارا بکنیم 
انشاالله که این بد حجابی رو بتونیم کمتر کنیم
بازم با تشکر از این پستتون
یا علی

سلام، با تشکر از شما

 

"نظر سنجی بی حجابی"

 

با آدرس: http://www.harfeto.ir/News/11412.html

 

در سایت حرف تو انتشار یافت.

 

هدیه سایت حر ف تو:  پیامبر اکرم (ص) فرمود: عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.

 

یا علی

همه موارد.
همه ی موارد
از من جدا شد و گفت کار خدا ست
مانده ام مگر خدای او خدای من نبود...؟

خوش تیپ...

گفتم:
"امین دست بردار عزیز دلم...
من نمیتونم...
باور کن نمیتونم...
دوریتو تحمل کنم...
حرف دانشگاهو پیش کشید...
گفتم:
"امینم…
من بدون تو نمیتونم...
اگه هم درس میخونم به خاطر توئه...
خندید و گفت:
"بگو به خاطر خدا درس میخونم..."
گفتم:
"به خاطر خداست ولی...
ذوق و شوق زندگیم فقط تویی...
وقتایی که از خونه میرفتم بیرون...
فقط لباس واسش میخریدم...
عادت کرده بود به این کارم و میگفت:
"باز برام چی خریدی...؟
میگفتم:"ببین اندازته...؟
میگفت:
"مطمئنم مثه همیشه کاملاً‌ اندازه خریدی...
مدتی که نبود…
کلی لباس واسش خریده بودم...
وقتی اومد...
با حال غصه بهش گفتم...
"اینا رو بپوش ببین اندازته...؟
واقعا دلم میخواست بمونه و دیگه نره...
تک تک لباسا رو ‌پوشید...
گفتم:"چقدر بهت میاد...
کلی خندید و گفت:"زهرا…
از اونجایی که من خوش‌تیپم...!
حتی گونی‌ هم بپوشم بهم میاد..."
گفتم:"شکی درش نیست..."

آن چیز که عیان است....
 چه حاجت به بیان است...

میخندیدم اما...
ذره‌ای از غصه‌هام کم نمیشد...
وسط خنده‌هام بی‌هوا گریه میکردم...
گفت:"چرا گریه میکنی...؟"
چرایی اشکام مشخص بود...
لباساشو که جمع کرد گفتم:
"امین…
اینارم با خودت ببر..."
گفت:"اینا حیفن...
بذا وقتی برگشتم اینجا میپوشمشون..."
خیلیاشو حتی یه بارم نپوشید...
لباساشو جمع کردم و...
همین‌ طور اشک میریختم...
خیلی سرد باهاش خداحافظی کردم...
باید آخرین تلاشامو میکردم...
گفتم:
"امین...
بهم رحم کن...
نرو...
امین...
تو همه زندگی منی...
ببین با چه ذوق و شوقی واست لباس خریدم...
گفت:"میرم و برمیگردم..."
فقط یه روز کنارم بود...

(همسر شهید،امین کریمی)
پاسخ:
بسیار زیبا
متشکر
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۴ علی رحمانی پور
سلام آقا علیرضا
شما رو دنبال می کنم
ما رو هم دنبال کنید
وبلاگ های ما مرتبطن موضوعشون
منم در فکر ایجاد یه انجمن یا یه اجتماع از وبلاگ نویسانم که مطالب رو بذارن
شما گفتید مطالب رو برا شما ارسال کنن تا شما بذارین ولی من بر این باورم که مطالب رو بذاریم و بقیه کپی کنن حالا با ذکر منبع اصلیش
به آخرین پست بنده سر بزنید
بیاید شما هم با ما بسیج بشین برای نابودی بی حجابی
پاسخ:
سلام
متشکر از لطف شما
محجبه هم شما را دنبال کرد
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۲ علی رحمانی پور
سلام
همه این عواملی که ذکر کردید دخیلن
و راه کار برطرف کردنشون هم سر دراز دارد
البته موضوع بی غیرتی مردان هم دخیله در بی حجابی زنان و دختران ما
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۲ شکوه شب وروز
سلام 
به نظرم همه مواردموثره ولی گزینه 3و5بیشترازهمه موثره

سلام و خداقوت
همه موارد

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۱۲ الهه ولی نژاد
سلام ..همشون در جایگاه خودشون بسیار تاثیر گذار هستن
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۴ یحیی پروین
سلام
قبل از مطالعه نظر سنجی این رو خدمتتون عرض کنم که میتونید از اسکریپت نظر سنجی وبگذر استفاده کنید
رایگان هم هست
پاسخ:
سلام
ممنون از راهنمایتون، ولی در این پست علاوه بر انتخاب گزینه، پیشنهاد برطرف شدن آن مشکل را هم می بایست دوستان عزیز ارائه دهند که در اینصورت اسکریپت نظر سنجی کارایی لازم را ندارد
بنظر من گزیته ی 2 و 5
۳۱ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۲۵ سیده خدیجه محمدی نیاکی
با سلام 
بنظر من دوری خانواده ایرانی از سبک زندگی اسلامی ، قرآنی ودوری از سبک زندگی اهل بیت ع وتقلید کورکورانه از سبک های بی ریشه  و بی محتوای غربی باعث این نوع زندگی درجامعه ما شده 
3 5 6
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

بسم الله الرّحمن الرّحی، به نظر من  ضعف دولت و مجلس در برخورد با مصادیق بی حجابی و برقراری امنیت اخلاقی در جامعه
البته ضعف ندارن کلا"ً بیخیال هستن، نمیخوان برخوردی صورت بگیره، وقتی بر مرکب قدرت سوار شدن و همه چیز براشون فراهم شده ، بی خیالی دین و ایمان در جامعه شدن، **** *** ** *** **** ** *******، یا علی یا الله
۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۲۳ سربازکوچولو ...
۶و۳
همه موارد در این امر دخالت دارند ولی مهمترین علت اون فراموشی و کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر است
دوستان عزاداری و ... مستحب هستند اما امر به معروف و نهی از منکر واجب.
البته اینطور برداشت نشه که من گفتم نباید عزاداری کرد بلکه هم باید عزاداری کرد و هم باید واجبات رو انجام داد
و باید همه مون اول از خودمون شروع کنیم
یا علی
۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۰:۴۰ محمد * شـــــــــورگشتی *
مورد 6 بیشترین تأثیر رو به نظر من در این خصوص داره...
بعلاوه: بعضی از بی حجابی ها را دهن کجی به نظام هم میشه تلقی کرد...
بنابرین هفتمین دلیل: نوعی اعلان مخالفت با دولت و نظام
سلام 
به نظر من شماره 6 و بعلاوه لقمه حرام و بعد مورد 2 و 3 و 4 و بعد هم 1

گزینه ۴ و ۱ تاثیر بیشتری دارن.
۰۶ تیر ۹۵ ، ۲۲:۴۸ محمد حسین
2.3.4
۰۷ تیر ۹۵ ، ۰۹:۱۱ مجید یارگیو
همه موارد
سلام عزیزم
وبلاگ زیبا و جذابی داری.
موفق باشی دوست عزیز.
۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۳:۰۴ ابوالفضل جعفری
همه این عواملی که ذکر کردید دخیل هستن ولی به نظرم ششمین مورد تاثیر بیشتری داره .
- هجمه فرهنگی دشمن(شبکه های ماهواره ای، اینترنت، شبکه های اجتماعی و ...) در جامعه
۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۴:۵۶ یحیی پروین
همه موارد
۱۱ تیر ۹۵ ، ۰۱:۵۷ عبد الله حسانه

سلام

ممنون

به نظرم نفوذ وتغییر باور که رهبری مدام اشاره میکنند اثرش بیشتر هست

۱۱ تیر ۹۵ ، ۰۱:۵۸ عبد الله حسانه
سلام به نظرم همین که رهبری می فرمایند نفوذ وتغییر باور
همه موارد
۱۵ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۰ ♥سرباز شیعه♥
سلام

خدا بهتون قوت بده

ممنون
۱۵ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۱۳ رادیو عاشقی
من مخالف حجاب اجباریم عاغا چــه زوریه چى کار مردم دارین هر کس بر أساس اعتقاد خودش هر پوششى رو که بخواد میتونه انتخاب کنه حالا شاید یکــــــــى مثل شما مسلمون نباشه یا کلا خانوادتاً اینجوری بار اومده 
به نظرم شما خواهر هاى محترم محجبه به راه مستقیم خودتون ادامه بدین به حجاب بقیه هم کارى نداشته باشین
گزینه اول
+++
بازم می گم:
همه موارد
۱۷ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۱۷ کارشناس پارت
علی رضا عظیمی راد درود
مطلب نظر سنجی "بی حجابی" شمارو مطالعه کردم بسیار مفید بود.
من کارشناس فروش یه شرکت تبلیغاتی در زمینه چاپ هستم اگر روزی به ما نیاز داشتین خوشحال میشم کمکتون کنم
این آدرس سایت ماست:
www.partchap.com
اینم شماره تماسمون:
02188756411
علت ک زیاده بنظرم و همه اینها مسبب بی حجابی های امروز شدن... بعدشم غیر از ماهواره مگه شبکه های فرهنگی خودمون مثه مجله، روزنامه و تلویزیون کم روابط بین زن و مرد رو تبلیغ میکنن
دیگ وای بحال کسانی ک ماهواره دارن و هر روزه تماشا میکنن و بخشی از زندگیشونه...
فرهنگ سازی هم ک به همین آسونی ها ممکن نیست بعدشم شعارهای زشتی ک در مورد چادر و حجاب میدن خودشون ب این فرهنگ بد بی حجابی دامن میزنه یا اینک برخی چادری ها آرایش های فجیح دارن
همه ی موراد مهمه ولی 5،6 به نظرم مهم تره.
یک مورد مسئله ی عرضه و تقاضاست متاسفانه مردان جامعه ی ما هم روز به روز دارن بدتر میشن و غیرت و حیا رو به کلی دارن از یاد می برن این میشه که دیگه نه زن جامعه ی ما زنه و نه مرد جامعه ی ما مرد.
موفق و مانا باشید
یاعلی
همه موارد :)
۰۹ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۵۰ نسترن گلزار
همه ی موارد در این امر سهیم اند 
۰۹ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۰۲ زهرا بهرامی صدر
همه ی اینها ضعف در ایمان ... ضعف در تربیت داره ریشه خرابه ... بعلی قسم تربیت خرابه ...
یه سری از دوستام رفتن مهد برای تبلیغ نمازو... بچه رفته خونه برا مادرش تعریف کرده

واز نماز گفته . مادره اومد بود مهد قیامت کرد که من بچم گذاشتم مهد چرا بهش نماز یاد میدید...

اصل واساس خانواست بعد مدرسه است این دو وقتی مشکل دارن دیگه چه توقعی از حجاب یک دختر 15 ساله داریم
۰۹ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۱۶ ✿✿سرباز شیعه✿✿
همه موارد
به نظرم بی حجابی فرهنگ و هنجار شده و حجاب ناهنجار!من چادری رو با خشونت نگاه میکنن گویی چه گناه بزرگی کردم ولی با بدحجابها با عزت و احترام برخورد میشه! دلیل اینکه امر به معروف تاثیر نداره اینه که افرادی که امر به معروف میکنن بچه خودشونو نمیتونن کنترل کنن و این باعث بدبینی میشه!از طرفی بدحجابی تقلیدی شده و مخصوصا در سنین نوجوانی به بهانه ی زیبا ظاهر شدن در جامعه از دوستان ناآگاه یا ناباب به ذهن بچه ها تزریق میشه.تمام دلایلی که شما گفتید درسته,اما ما نباید دنبال دلیل باشیم چون تا دلت بخواد دلیل میشه آورد,باید به فکر راه حل بود,بگم مسئولین رسیدگی کنن ؟ اگر میخواستند رسیدگی میکردند با اقداماتی مثل فرهنگ سازی از دوران مدرسه با جایزه دادن به خوش حجابها با روشنگری بچه ها,دیگه اون زمون نیست که به بچه بگی اگه موهات بیرون بمونه میری جهنم و اون بترسه,باید به بچه توضیح داد که عاقبت دنیوی بدحجابها چیه چون در سنین پایین درک بچه از معاد پایینه!باید برای بچه ها الگوهای بدحجاب و باحجابو مثال زد و مقایسه کرد تا خودش سمت مثبت رو ترجیح بده.باید از ریشه شروع کرد, تربیت خانوادگی یک طرف قضیه است اما تربیت در مدرسه مهمتره چون کنار گروه هم سن و سالان گرایش به انجام کار خوب برای بهترین شدن هم زیاده. آموزش و پرورش چیکار میکنه؟چرا زنگ درس پرورشی یا قرآن جدی گرفته نمیشه؟
ما که نمیتونیم دست روی دست بذاریم تا مسئولین کار انجام بدن ما در حد توان فرهنگسازی و روشنگری میکنیم مثلا معرفی کتاب به دوستان بدحجاب بی تاثیر نیس حتی اگه یک سانت مقنعه رو بکشن جلو یعنی کتاب عمل کرد چون کتاب وجدان انسان رو پیش خودش محک میزنه اما متاسفانه بعضی ها کتاب هم نمیخونن, میشه این افراد رو با شرکت در مراسم مذهبی متحول کرد یا با منطق,یکی از دوستان ما جوگیر شد چادرو ترک کرد چند نفری که چادری بودیم اونم وقتی باما میومد مسجد خجالت میکشید یه بار بهش گفتم چادر بهت میاد دوباره سرش کرد,یکی دیگه هم یکبار به امر مادرش چادر سر کرد و دیگه سر نکرد بهش گفتم با چادر متشخص و برازنده ای برای همیشه چادری شد,به همین راحتی فقط با تمجید,با بدحجابها هم باید به نرمی حرف زد که لج نکنن! باید باهاشون دوست شد و ذره ذره به قلبشون نفوذ کرد.یه مدت بعد همرنگ خوش حجابا میشن.
و اما ماهواره باید کلا جمع بشه,نه فقط در متن قانون اساسی بلکه در عمل باید ماهواره از زندگی مسلمانان ایرانی حذف شه. در این مورد هم سپاه پاسداران و بسیج فرهنگ سازی هایی میکنه که مردم خودشون ماهواره رو تحویل میدن,مثلا میان بجای گفتن از آینده از حال میگن که تو زندگی هر کسی یه مشکلی بخاطر ماهواره پیش اومده.کتاب رایگان میدن و.... این یعنی فرهنگ رو اصلاح میکنن.
دلیل دیگه اینه که الگوهای اصیل اسلامی دیگه مورد توجه قرار نمیگیرن و مدل های غربی جایگزین اونها شدن متاسفانه تصور بر اینه که فرهنگ مدرن غرب جلو تر از فرهنگ اصیل اسلامیه!مردمی که کوته فکر شدن ادعای روشنفکری دارن و روشنفکرا رو کوته فکر میدونن و با این تفکر هم بچه تربیت میکنن.و....
به نظر من موارد 2و3و4و5
۰۹ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۱۴ ـــــ ققنوس ـــــ
قضیه فرق بشین بفرما بتمرگه!
غرور هیچ انسانی بهش اجازه نمیده بهش دستور بدن ، بهش زور بگن ، بهش امر کنن 
رضاشاه با روز خواست حجاب برداره نشد ، اینا با زووور میخان بزارن بازم نمیشه خب!
حالا تا قیامت موارد دیگه رو بررسی کنید، 
در ضمن در حجاب استاد مطهری ، واژه حجاب جاش رو میده به پوشش اسلامی!
بحث بحث اراده و اختیار ادماس
هجمه و تبلیغ رسانه غرب عدم بی کفایتی مسئولین هم فقط به نوعی داره ازمون میپرسه ما هنوز احمق هستیم یا نه؟ چرا شما دچار این هجمه و تبلیغ نمیشین ؟ شما پاک و مقدسین چون ، ولی امثال جوون های دیگه انقد خام هستند که هر کی گفت این کار رو بکن زرتی قبول میکنن عاره؟؟یه همچین جوونی که قراره فرتی هر چیزی رو قبول کنه ، پس ارزش وقت نور چشمان خدا رو هم نداره چون پس فردا شیاطین امریکایی بهش یه چی میگن و دوباره قبول میکنه!
انقد خوب و بد نسازیم
بزاریم هر کی خودش باشه
هر چند اینا رو به کسی مثل تفکر شما نباید زد ( نه اینکه شما تفکرت اشتباه باشه یا درست ) چون... هعی بابا ، بیخیال 
شاد باشین و استوار:]
وقتی که یه بحران توجامعه پیش میاد...
فقط یه علت نداره...
اون بحران معلول تمام علت هایی که بالا ذکر کردید..
و اما چند تا راهکار که به ذهن حقیر میرسه:
 اول از همه باید از طریق رسانه ها فرهنگ سازی بشه..
همون جهاد نرمی که چندین سال پیش حضرت آقا فرمودند و خیلی از مسئولین و مردم بی دقت از کنارش گذشتن...
بعد اگه دولت و حتی ما بچه مذهبی ها قراره امر به معروفی انجام بدیم باید با روی خوش باشه...
روسری که شبکه های ماهواره ای با هزار تا ترفند و لبخند کشیدن عقب ما نمیتونیم با تندی جلو بکشیم.
اگر امر به معروف درست اجرا بشه جامعه اصلاح میشه...
بعد از اون هم به نظرم مسئله ی دین گریزی بعضی از افراد پیش میاد که علتش برخورد اشتباه خیلی از ماهاست و باید جبران بشه..
یاعلی
۰۹ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۵۹ سیّد محمّد جعاوله
هست دیکه
سلام
همه ی این عوامل دخیل هستند اما به نظر من مهمترین علت اینه که ما از اول و دوران کودکی روی اعتقادات بجه هامون کار نکردیم. خونواده ها خودشون از نظر اعتقادی خیلی رو به راه نیستن که بخوان بچه هاشون رو هم خوب بار بیارن. ما تو این زمینه خیلی ضعف داریم. از ابتدایی تو کتاب ها و مشاوره ها و حتی بصورت بازی برای آموزش این امور وقت گذاشته بشه. (الان بعضی مدارس ابتدایی هستن که بچه ها رو طوری عاشق چادر و حجاب می کنن که اونها حاضر نیستن هیچ جا چادرشون رو از سرشون بردارن. ما نیاز به این شیوه ها داریم)
بعد هم امر به معروف تو جامعه از بین رفته و این خیلی امر مهمیه. وقتی کسی یه کار هنجار شکن انجام بده و ببینه بقیه اعتراض میکنن دیگه اون کار رو انجام نمی ده اما وقتی ببینه کسی اعتراضی نداره هم خودش بیشتر هنجارشکنی میکنه و هم بقیه این جرئت رو پیدا میکنن. ما باید سنت امر به معروف رو دوباره احیا کنیم.
دولت هم که از ترس رای نیاوردن و از دست دادن دور بعدی مناصب کلا سکوت کرده... دولت وظیفه داره اول جلوی فروش لباس ها و شلوارهای نامناسب رو بگیره. حجم زیادی از مواد ارایش مصرفی خانم ها وارداتی و با کیفیت فوق العاده پایین هست دولت موظفه که جلوی این ورود غیر قانونی رو بگیره. به نظر من برخورد موردی با خانم های بدحجاب درست نیست اگه دولت اقدامات دیگه رو درست بکنه اینجا فقط لازمه که جلوی کارهای سازمان دهی شده رو بگیره ...
هجمه ی ماهواره و شبکه های مجازی هم که دیگه نور علی نور شده برای این وضعیت نا به سامان...
۱۰ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۳۰ مهرداد طارقلی
به نظر منم تمام این گزینه ها دخیل هستند. یه کار همه جانبه هست...
و همینطور اگر کسی هم بخواد کاری انجام یده باید همه جانبه باشه ، یعنی تمام جاها که تو این امر میتونن دخیل باشن باید تو یه راستا فعالیت کنن. از صدا سیما بگیر تا...  یکی باید اول این دسته بندی را انجام بده که کیا میتونن دخیل باشن و باید فعالیت کنن.
این گزینه هایی که شما گفتین همه اشون درسته...
به نظرم کم کاری دولت مشهود هست ، هم تو کار فرهنگی ، هم ...
برای جا انداختن حجاب، باید تلقی بانوان از خودشون عوض شه... همین...
حالا برای همین، یک طرح کلی حجاب ، در طرح کلی فکری اسلامی اصیل نوشته شده ها
پاسخ:
سلام
واژه جا انداختن واژه مناسبس نیست
بهتره از واژه فرهنگ سازی استفاده بشه
التماس دعا
۱۷ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۴۸ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
گزینه ی 2 و 3 ، فکر میکنم تنها راه اساسی و البته دراز مدت ، آموزش و فرهنگسازی از سنین پایین هست ، یعنی از ابتدایی تا دبیرستان ؛ چون همین اشخاص افراد بیحجاب جامعه را در آینده قراره تشکیل بدن ؛ و هرچه هم سن بالاتر بره مقاومتش روی عقایدش بیشتر میشه ؛ اگه با فرهنگ بی حجابی بزرگ شده باشه دیگه سخت میشه با حجابش کرد...
پس باید از کودکی این امر اتفاق بیفته .
مثلا اگه تو سن کودکی با هزینه ی 10 میلیارد بشه این موضوع رو حل کرد تو سن دبیرستان بخوان تازه برن سراغ فرهنگ سازی باید 100.000 میلیارد هزینه کنن.
کلا تو سن کم همهچی بهتره و اثر  گذار تر و کم خرج تره.
۲۳ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۱۰ خانوم ربات
2
قبل از هرچیزی باید فرهنگ سازی شه. ملت بدونن خودشون فرهنگی دارن !
بعداز فرهنگ سازی موارد دیگ مثل امر ب معروف بهتر نتیجه میده!!


2
باید قبول کنین که در این جامعه افراد غیرمسلمان، افراد مسلمان ِ بی دین که اعتقادی به حجاب ندارن حتی اگه در قرآن هم باشه و حتی افراد مومنِ بی دین که اعتقادی به امر به معروف و نهی از منکر ندارن، افراد لاییک، افراد ضددین و غیره وجود دارن و چاره ای ندارین جز تسلیم یا قتل عام و بیرون انداختن همه اونها...

و اما مساله اصلی و ریشه ای اینه که: شما حجاب رو یه مساله اجتماعی میدونین ولی اونها حجاب رو یه مساله شخصی میدونن که هیچکس نمیتونه براش تعیین تکلیف کنه...
هروقت تونستین ثابت کنین که حجاب یه موضوع اجتماعیه و نبودش در جامعه تاثیر بد داره اونوقت میتونین اونها رو مجبور کنین مثل بقیه قوانین اجتماعی، رعایتش کنن حتی اگه دلشون نخواد...چون صلاح جامعه با دلبخواهی اشخاص درست نمیشه...
۲۳ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۴۶ شکرانه سادات
سلام
به نظر بنده
۱
۴
۶
این موارد بیشتر اثر گذار بوده
مخصوصا مورد ۴ چون نتیجه ش مهم نیس، مهم اثرشه که تأثیرش از خداست و غوغا می‌کنه
التماس دعا
اللهم أخرج من قلوبنا حب الدنیا و زد فی قلوبنا محبة امیرالمؤمنین

یاعلی
۲۷ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۶ مریــــ ـــــم
بنظرم همش از درون ادم ها میاد
یکی از عواملی که هر روز نسل جوون رو داره از حجاب دور میکنه برخورد و نگاه و تندروی های محجبه هاست(نه همه)
برخورد مذهبیون تند که ی زاری عمیقی تو مردم نسبت به دین به وجود اورده
به نظرم ربطی به دولت نداره
باید روی خود ادمها کار بشه به وسیله ی نهادهای فرهنگی
من نظرم آینه آدم نباید کسی رو روز کنه
به نظرم من اینه که حجاب آنقدر نباید اجبار باشه چون من خودم قبلا بی حجاب بودم وقتی به من اجبار می کردن من دوست داشتم با حجاب شم ولی چون غرور نشکن حرف خودم بشه  حجاب نمی کردم توی دلم پراز گناه بود توی گناه غرق شدم و احساس نداشتم ولی از وقتی که کلیپ حجاب رو دیدم از این رو به اون رو شدم و به خاطر خودم چادری شدم و الان که ۲ سال می گیره دوست ندارم کسی زورم کنه و از دلم پاک شد و احساساتی شدم  و از لاک تا جیغ خدا خیلی روم اثر کرد آفرین به  خدام
۱۹ تیر ۹۷ ، ۱۳:۲۰ امید شمس آذر
همۀ موارد هستن، بیشتر از همه مورد 4 . به این لیست اضافه کنید: عدم خودباوری میان دولت و ملّت. دربارۀ نظر برخی از دوستان هم بگم:
1- حجاب الزامی ست، ولی اجباری نیست؛ فرقش اینجاست که نظر دلبخواهی شخصی ما نیست که دخالت در حریم اشخاص دیگه تلقّی بشه. بلکه یک دستور اجتماعی صادر شده از طرف خداست که ما اختیاری در خصوصش نداریم. پس مثال زدن از رضاشاه لعین که در جهت مخالفت با دستور خدا ملّت خودش رو به گلوله بست، مغلطه ای بیش نیست.
2- مردم ما ذاتاً مذهبی اند و این حتّی ربطی به اسلام هم نداره که باستانگرایان آرزو به دل باشن که بخوان جای تعلّقات مذهبی رو با ملّی گرایی و... پر کنن؛ بلکه ایرانیان پیش از اسلام هم مذهبی بودن و حجاب رو رعایت میکردن و اصلاً چادر لباس ملّی ایرانی بوده که بعداً در فرهنگ اسلامی هم پذیرفته شده. پس کجای کار ایراد داره؟ مشکل در نارضایتی از وضعیّت اقتصادی ست که یه جوری میخوان اعتراضشونو اعلام کنن، تهاجم فرهنگی دشمن هم این وسط این نارضایتی ها رو جهت دهی میکنه.

پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون
باید عرض کنم که حجاب الزامی و در محیط های اجتماعی جمهوری اسلامی، اجباری نیز هست و عدم رعایت حجاب در اجتماع تعدی به حریم اجتماع و اشخاص جامعه است
۱۹ تیر ۹۷ ، ۱۵:۰۳ دانش آموز پارسا
گزینه ۲ و ۵ و ۶
توجه بیش از حد به حجاب سرپوش نهادن و انحراف اذهان جامعه از دیگر واقعیت های تلخ جامعه هست:
فساد
اختلاس
بی عدالتی
تبعیض های طبقاتی خودساخته
پاسخ:
سلام
اتفاقا در مورد حجاب توجه اساسی از طرف مسئولین و مردم صورت نگرفته که اگر گرفته بود وضع حجاب به این فضاحت نمی افتاد.
در ضمن پرداختن به حجاب پرداختن به اساس اعتقاداته که اگر انجام می شد این مواردی را هم که شما ذکر کردید اتفاف نمی افتاد
من پیوند کنید. .
و ادرس سروشتون کار نمی کنه
پاسخ:
چشم
۰۳ آبان ۹۷ ، ۲۰:۴۶ خادم امام زمان عج الله

هیچ ذکری بالاتر ومهم تر از عزم پیوسته و همیشگی بر ترک گناه نیست ؛ یعنی تصمیم داشته باشید اگر خداوند صد سال هم به شما عمر داد ، حتی یک گناه نکنید ، همچنان که اگر صد سال عمر کنید ، حاضر نخواهید شد یک بار تَهِ استکانی زهر بنوشید ؛حقیقت و واقع گناه هم ، زهر و سّم است.

اگر انسان یک گام در راه رضای خدا بردارد ، دیگر گامهای بعدی را نمی داند چه خواهد شد! همان گام اول ، او را به جاهایی که نمی داند ، خواهد کشید.


آیت الله بهجت (ره)
سلام

مشکل ایرانی ها اینه که از اول از بچگی درباره حجاب و قران متوجه نکردن چی هست فقط دستوری  خواستن حجاب بزارن گناه نکن میرن جهنم فقط میخوان به زور بچه نماز خون کنن اگر نخونن میرن جهنم خیلی ها اینطوری دیدم مشکل بزرگ مردم ایران فرهنگ هست
خوب و کامل
پاسخ:
متشکر
سلام
حجاب یک عمله
و در دین و مسیر عبودیت،‌ عمل میوه ی معرفت و محبته
اسلام و ایمان، یا همون معرفت و محبت، یا همون شناخت و عشق، ثمره ش میشه عمل.
بی حجابی دلیلش نبود این معرفت به خدا و محبت به خداست.
راهش هم ایجاد این معرفت و محبت هست.
اگه منظورتون از نبود فرهنگسازی این بود که گفتم، با این گزینه موافقم. و الا این یک گزینه ی اساسی تره که در گزینه های شما نبود:
- نداشتن بینش و تلقی صحیح از خود
پاسخ:
متشکر از نظرتون
۲۳ تیر ۹۸ ، ۲۲:۰۹ جامانده ازقافله
سلام علیکم:
مطلب درستی بود.
استفاده کردیم
متاسفانه ما در همه زمینه ها کم کارکردیم.
هم ما مردم وهم مسئولین
یاعلی

۰۴ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۰۵ سرباز گمنام08
با سلام
به اطلاع می رساند لینک "پایگاه سربازان گمنام امام زمان(عج)" به آدرس:www.gomnam08.ir تغییر یافته است.
خواهشنداست نسبت به تغییر لینک اقدام نمایید

با تشکر
۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۴۴ رضا خسروخاور

وبلاگ جذابی دارید.خوشحال میشم به وبلاگ منم بیایید و برام نظر بذارید.

پاسخ:
سلام
ممنون از لطف شما
چشم

باکلاس های صالحین  می شه کمی از مشکل بی حجابی را کمتر کرد اما از دلیلش  فکر می کنم تقلید از فرهنگ غربی است 

پاسخ:
منظورتون از کلاس های صالحین چیه؟

کلاس های صالحین در مدارس خیلی کم است به نظرم میشه بانشون دادن بیشتر دین اسلام وکامل بودن دینمون می شه این مشکل را کمتر کرد

ازاین که سایتمو دنبال کردبد متشکرم امیدوارم مطالب برای شما وسایر بازدید کنندگان مفید بوده باشه

پاسخ:
سلام
خواهش میکنم
ان شاالله
۰۲ مهر ۹۸ ، ۱۰:۵۹ فاطمه حیدری (رضوان)

سلام

با تشکر از شما به خاطر مطالب خوبی که منتشر می کنید

مورد ۱ تا ۷ 

قانون عفاف و حجاب در مجلس به تصویب رسیده ولی متاسفانه اجرا نشده

سینما و تلویزیون هم که فرهنگ غربی رو ترویج میده

البته اوضاع سینما به مراتب بدتر از تلویزیون هست،زنان بدحجاب،آرایش کرده و سیگاری،روابط غیراخلاقی زن و مرد

ولی فکر میکنم دلیل اصلی وجود عناصر نفوذی در مملکت هست که حتی رهبر انقلاب هم بارها در صحبت هاشون به نفوذ و ولنگاری فرهنگی اشاره داشتن 

۰۷ مهر ۹۸ ، ۲۳:۴۴ آقای ‌‌میم

رفتار بد مذهبی ها و ایجاد بغض در قشر غیر مذهبی

۱۱ مهر ۹۸ ، ۱۸:۳۳ جامانده ازقافله

سلام علیکم:

وبلاگ پرمحتوایی دارید.

خدا قبول کنه انشاءالله

وبلاگ شما را با نام(محجبه) لینک کردیم.

لطفا وبلا ما را با نام ( یاد و خاطره شهدا ) لینک کنید.

ممنون

یاحق

پاسخ:
سلام
ممنون
چشم
۲۲ آبان ۹۸ ، ۱۰:۱۰ سایت تفریحی
  1.  
  2. سلام دوست عزیز /وب خوبی داری خوشحال میشیم در سایت تفریحی عضو بشی و مطالب ارزشمندت رو با دیگر کاربران به اشتراک بگذاری و در گروه ها به تبادل افکار ومتن به پردازی /منتظر حضور شما در جمع خودمان هستیم

  3.  

سلام

حجاب از ضروریات اسلام است و در جامعه ما از ارزش های عرفی هم محسوب میشه.

علت اصلی شیوع بدحجابی ، تهاجم فرهنگی دشمنه . که از راههای مختلف نفوذ کرده : ماهواره ، اینترنت ، تلگرام و مجازی ، گوشی ها ، تغییر در فرهنگ جامعه ، و عوامل دیگر .

 

اما راه حل :

1- کار فرهنگی در رسانه ها و غیره برای عموم جامعه

2- نظارت بر تولید و فروش پوشاک در بازار

3- بر خورد با کسانی که هنجار شکنی می کنند.

4- امر به معروف و نهی از منکر زبانی

۰۷ تیر ۹۹ ، ۱۱:۰۰ بانوچـه ⠀

فکر می‌کنم همه موارد رو شامل می‌شه. اگر هم در راستای ترویج حجاب یا جلوگیری از بی‌حجابی اقدامی شده باشه، اغلب تا اونجایی که من اطلاع دارم پر از نقص و ضعف بوده و نتیجه عکس داده. نمونه‌ش گشت ارشاد که یک حرکت بسیار اشتباه بود و بدتر باعث بدحجابی شد. چون جامعه ما بخصوص نوجوونا و جوونا، دیگه نسلی نیستن که بشه با زور به چیزی که بهش اعتقاد ندارن مجبورشون کرد.

و حرکت‌هایی که برای مقابله با این قضیه شده، اغلب تند و اجباری بوده.

سلام

همه مواردی که گفتین درسته ولی یه چیزی رو هم من اضافه میکنم بهش

اونم اینه که طبق مشاهدات تجربی خودم، خیلی ها حجاب رو قبول دارن، خیلی هم دوست دارن حجاب رو انتخاب کنن، اما چند تا مسئله مانع میشه. یکی برخورد بد بعضی از افراد باحجاب هست که به طرز بدی به این جور افراد نگاه می‌کنن، یک مورد دیگه شاید این باشه که نمیتونن از سبک زندگی قبلی‌ی که داشتن دست بکشن، یا ایمانشون اون قدر ضعیفه که نمیتونن انتخاب کنن و از برخورد اطرافیانشون میترسن. خیلیا به یه تلنگر نیاز دارن که دلشون گیر کنه و این راهو انتخاب کنند. به نظرم یه سری مجموعه هایی باید شکل بگیره که افراد با انگیزه و مصمم پای کار بایستند و هر کاری از دستشون بر میاد انجام بدن. مثلا باید مطالعات خودمون درباره حجاب و مسائل مرتبط بالا ببریم، پک های فرهنگی تهیه کنیم و توی مناسبت های مختلف بین مردم توزیع کنیم، کتاب های تاثیر گذار توی این زمینه رو هم میتونیم تهیه کنیم و وقف در گردش کنیم(البته برای اینکه طرف مقابل تمایل پیدا کنه به خوندن کتاب، بهتره یه بخش جذاب یا خلاصه جذاب از کتاب رو همراه با کتاب بهش بدیم)  کمترین کاری هم که میتونیم بکنیم اینه که بچه حزب اللهی ها با این جور افراد دوست بشن و به مرور اونا رو شیفته اخلاق و رفتار خودشون بکنن و روشون تاثیر بذارن.

معذرت میخوام اگر طولانی شد اما به نظرم لازم بود تمام این موارد گفته بشه

سلام

همه مواردی که گفتین درسته ولی یه چیزی رو هم من اضافه میکنم بهش

اونم اینه که طبق مشاهدات تجربی خودم، خیلی ها حجاب رو قبول دارن، خیلی هم دوست دارن حجاب رو انتخاب کنن، اما چند تا مسئله مانع میشه. یکی برخورد بد بعضی از افراد باحجاب هست که به طرز بدی به این جور افراد نگاه می‌کنن، یک مورد دیگه شاید این باشه که نمیتونن از سبک زندگی قبلی‌ی که داشتن دست بکشن، یا ایمانشون اون قدر ضعیفه که نمیتونن انتخاب کنن و از برخورد اطرافیانشون میترسن. خیلیا به یه تلنگر نیاز دارن که دلشون گیر کنه و این راهو انتخاب کنند. به نظرم یه سری مجموعه هایی باید شکل بگیره که افراد با انگیزه و مصمم پای کار بایستند و هر کاری از دستشون بر میاد انجام بدن. مثلا باید مطالعات خودمون درباره حجاب و مسائل مرتبط بالا ببریم، پک های فرهنگی تهیه کنیم و توی مناسبت های مختلف بین مردم توزیع کنیم، کتاب های تاثیر گذار توی این زمینه رو هم میتونیم تهیه کنیم و وقف در گردش کنیم(البته برای اینکه طرف مقابل تمایل پیدا کنه به خوندن کتاب، بهتره یه بخش جذاب یا خلاصه جذاب از کتاب رو همراه با کتاب بهش بدیم)  کمترین کاری هم که میتونیم بکنیم اینه که بچه حزب اللهی ها با این جور افراد دوست بشن و به مرور اونا رو شیفته اخلاق و رفتار خودشون بکنن و روشون تاثیر بذارن.

معذرت میخوام اگر طولانی شد اما به نظرم لازم بود تمام این موارد گفته بشه

پاسخ:
سلام
متشکر
استفاده کردم

۱۰ مهر ۹۹ ، ۱۱:۱۵ علم با ارزش

باسلام.

کار از این مسائل رد کرده،چون اصولی که خدا از ما خواسته رو رعایت نکردیم! همین الان گفتار خودتون را یک بار دیگر مطالعه کنید! کمی سخت و پیچیده است،برای همه مردم.!

باید ساده بیان شود! و هیچ چیز در جهان! که ما زندگی میکنیم،اسان تر از خود قرآن نیست..! اگر قران را وارد زندگی ها کرده بودیم،تا مردم هر روزشان را با خوندان بگذارند تا در نتیجه به خدا نزدیک بشوند! این مشکلات را نداشتیم.

اکثر کتاب ها را به مردم بدهید تا بخواند! بازهم به اختلاف می افتن! اما وقتی قران که زبان ساده و شیوا دارد رو بخوانید! نمی توانن در ان اختلاف کن! چون توسط خود سازنده اصلی نوشته شده! و او میداند دقیقا چه چه چیزی بگوید و چه چیزی نگویید.

کسی که زشت عمل بشود! دوست دارد احکام خدا را زیر پا بگذارد و براش انجام دادن ان دستورات سخت و دشوار میشود.شیطان حق را برایش وارنه میکند. طوری که دیگر نمی تواند حق را ببیند.

زدن ریشه و زدن پایه و ستون شیطان در 99 درصد مشکلات کشور همین دوری است که مردم نسبت به قران پیدا کرده اند! خدا نیز بارها گفت! که بعد از قران با کدام کتاب ایمان خواهید اورد! و سرنوشت شوم قوم های که کتاب را کنار گذاشتن و نابود شدن .

کم کاری فقط در زمینه قران بود . بدحجابی یکی از اثار خلوت زشت و کارهای مخفیانه شخص است! که اکنون اینطور ظاهر شده. (بخشی کوچکتر ان هم مربوط به جهان می باشد! که اینقدر لباس هایشان کوتاه شده! که ممکن است! تا 10 تا 20 سال دیگر،گروهی پیدا شوند،بدون لباس بیرون بیاین!)

اگر قران را در کشور و عموم مردم راه بی اندازید 99 درصد همه مشکلات اصلی و مهم و اساسی کشور حل خواهد شد.و انسانیت به اوج خود خواهد رسید.. شاید هم به ایده ال های اسلامی نزدیک شدیم.

 

پاسخ:
بنده با فرمایشات شما موافق هستم که قرآن مهجور واقع شده
۲۶ مهر ۹۹ ، ۲۰:۴۵ راهی آسمان

۴!!!!!

برای احیا و گسترش فریضتین عزیز از جان و دل مایه بذاریم

نجات در اینه

۲۶ مهر ۹۹ ، ۲۰:۴۶ راهی آسمان

۴

احیا و گسترش امربمعروف و نهی ازمنکر

پاسخ:
متشکر
۲۲ بهمن ۹۹ ، ۲۰:۰۰ عطاملک | قرارگاه سایبری

سلام علیکم

این مطلب شما به صورت یک نظرسنجی در قرارگاه سایبری قرار گرفت

لطفا لینک نظرسنجی را در مطلب نیز قرار دهید تا شرکت در نظرسنجی برای کاربران وبلاگ نیز فراهم گردد

http://atamalek.ir/thread-12239-post-25920.html#pid25920

 

 

در صورت امکان نیز ما را با عنوان قرارگاه سایبری عطاملک لینک فرمایید

ATAMALEK.IR

 

یا علی

۱۳ مرداد ۰۰ ، ۱۱:۳۳ عطاملک | قرارگاه سایبری

سلام 

شاید مورد هفتم در حال حاضر پررنگ تر به نظر بیاد

ارزان بودن لباس های جلف هم بی تاثیر نیست

 

اگر آموزهای دینی در خانوادها از ابتدای تولد فرزندان رشد کافی را داشته باشد هن وضعمان از الان بهتر بود

ممنونم

قرارگاه سایبری عطاملک

پاسخ:
سلام
بسیار عالی
ممنون
۱۶ شهریور ۰۰ ، ۱۴:۱۹ امید انصاری نیا

بسم الله الرحمن الرحیم

آیه‌ی‌ حجاب:

یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما.

و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن ولا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها

این آیه به صراحت به کیفیت وشکل حجاب اشاره و رعایت آن را بر زنان امری لازم و واجب شمرده است.پس حجاب اجباری یا قانون ساخته شده توسط انسان برای انسان نیست که توسط عده‌ای تایید و یا توسط عده‌ای دیگر رد شود،بلکه کلام صریح خدا در قرآن است و مثل بقیه فرایض دینی باید به حکم خداوند به آن عمل شود متاسفانه در طی سال‌های اخیر حجاب از یک فریضه‌ی دینی به یک امر شخصی و خصوصی تبدیل شده که کسی حق اظهار نظر و دخالت در آن را ندارد و هرکس حق انتخاب دارد که پوشش او چگونه باشد در صورتی که ورود به جامعه مستلزم رعایت قوانین است که حجاب یکی از آن‌هاست.حتی می‌توان گفت نوع پوشش در چهارچوب خانواده هم قانون خود را دارد و هر شخص حدودی را برای حضور در کنار دیگران می‌پذیرد پس چطور حضور در جامعه می‌تواند بدون قانون باشد؟

حجاب را خداوندی که انسان را آفریده و از همه‌ی نیازها،غرایض و فطرتش مطلع بوده واجب کرده و حد و حدود آن را نیز در قرآن صراحتا بیان داشته است.کسانی که اینگونه در مورد حجاب نظر می‌دهند در واقع مدعی هستند که انسان هارا از خالق آن‌ها بیشتر می‌شناسند و بهتر از خالق از خوب و بد و ضرر و زیان انسان‌ها مطلع هستند.

دلایل رواج بی‌حجابی و بدحجابی در سال‌های اخیر:

1)ضعیف عمل کردن دولت در زمینه‌ی اقتصاد و اشتغال و بهانه دادن به دست فرصت طلبان تا از این ضعف هر جور که دلشان می‌خواهد بهره ببرند و چه مسئله‌ای مهم‌تر از حجاب که می‌تواند دستمایه‌ی این گروه شود و دولت هم در مقابلشان کوتاه بیاید تا شاهد اعتراض در بخش‌های دیگر نباشد.در حقیقت شاید این خواسته‌ی بعضی در کشور بوده تا یک عده سرگرم شوند تا مسائل مهمی که در مورد آن کوتاهی کرده‌اند کمتر به چشم بیاید.

2)عدم نظارت صحیح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر ارگان‌های مرتبط بر تولیدات فرهنگی و تبدیل شدن سینما به دکه‌ی فروش و الگوبرداری غلط کودکان و نوجوانان و جوانان از محصولات آن‌ها.

تاثیر سلبریتی‌ها و افراد معروف در فضای مجازی،سینما و سینمای خانگی در ترویج هرچه بیشتر بد حجابی و الگوهای غربی به عنوان یک ارزش و عادی جلوه دادن روابط بین دختر و پسر(زن و مرد)

3)عملکرد ضعیف آموزش و پرورش در جهت فرهنگ‌سازی حجاب از کودکی و جدی نگرفتن این مسئله و پیامدهای آن خصوصا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت.

4)به روز نبودن و قدیمی شدن نمادهای حجاب در کتب درسی و جامعه مانند مروارید درون صدف

مانند:دختر نوجوانی مدعی شد مروارید که از صدف حجاب بیرون بیاید ارزشش مشخص می‌شود،دورش را طلا می‌گیرند یا روی تاج قرار می‌گیرد و یا در اظهار نظری دیگر گفتند کمتر ما را با اشیا و خوراکی‌ها مقایسه کنید و با این قیاس‌ها بخواهید به ما بگویید حجاب زینت و ارزش ما است پس باید به فکر نمادهای به روزتری برای ارزش حجاب با توجه به شرایط کنونی جامعه شد.

5)کم رنگ شدن واژه‌ی غیرت در کنار واژه‌ی روشنفکری و به روز بودن و مد

6)نیاز به دیده شدن در جامعه خصوصا در نوجوانان و جوانان وقتی هنری به جز جلوه‌گری و خود نمایی در خود سراغ ندارند.

7)عقب نماندن از بقیه و پیروی از ضرب‌المثل اشتباه خواهی نشوی رسوا هم‌رنگ جماعت شو

8)امر به معروف و نهی از منکر هم نیست و هم فراموش شده و هم اینکه دیگر کمتر کسی جرئت این کار را دارد و آموزشی هم در این زمینه به صورت اساسی و گسترده صورت نمی‌گیرد و برخی هم شرایط جامعه را کلا مناسب این واجب الهی نمی‌دانند و مثلا می‌خواهند از تشنج در جامعه جلوگیری کنند و هیچ جایگزینی هم برای این امر در نظر نگرفته‌اند.

9)تعریف  نادرست از واژه‌هایی مانند آزادی،حجاب،عدالت اجتماعی و ارزش‌های انسانی

10)ترویج افکار فمنیستی در میان اقشار بعضا تحصیل کرده و القای این تفکر که چون حجاب فقط مخصوص دختران و زنان است باید در مقابل آن موضع گیری و مقاومت کرد.

11)مطالعه‌ی کم و بی‌اطلاعی در زمینه‌ی دین،معانی و تفاسیر آیات قرآنی،تاریخ اسلامی و فرهنگ،زندگی پیامبران و امامان باعث شده عده‌ای معاند بهترین استفاده را از این کم سوادی و بی‌سوادی داشته باشند و آنچه را که مقصود و هدف مغرضانه آنهاست را در قالب تفسیر قرآن خصوصا در مورد فلسفه‌ی حجاب و حقوق زنان در اسلام به مردم القا کنند.

12)سرمایه گذاری دشمنان داخلی و خارجی نظام بر روی بانوان ایرانی به منظور براندازی نظام

به این کلیدواژه‌ها دقت کنید:دخترانانقلاب،مادران شهدای آبان 98 (که در انتخابات اخیر خیلی روی این مورد مانور داشتند).

بهترین مورد سرمایه‌گذاری هم هزینه برای از بین بردن حجاب،عفاف و حیا است.

13)بالا رفتن سن ازدواج با وجود مشکلات جامعه و طرز تفکر غلطی که در خانواده‌ها با استفاده از تبلیغات فضای مجازی جا افتاده که دخترانی می‌توانند موفق باشند و شریک زندگی دلخواه هود را انتخاب کنند که در جامعه و انظار بیشتر جلوه‌گری کنند.

13)تربیت اشتباه دختران و پسران واعطا آزادیهای تعریف نشده وبی حد به فرزندان وسرکش شدن آنها

کمبود محبت در بین اعضای خانواده وشناخته نشدن و چاره اندیشی نکردن برای نیازهای عاطفی واجتماعی ودیگر نیازهای انسانی

اوضاع برخی خانواده‌ها هم کاملاشبیهه جامعه است یعنی بزرگتر خانواده چون با شرایط بد اقتصادی نمی‌تواند خواسته‌های خانواده را پاسخ دهد راحت ترین کار برایش تن دادن به خواسته های نامعقول فرزندان است.

در خانواده‌هایی هم که مشکل اقتصادی وجود ندارد موضوع غربگرایی وتاثیرپذیری از شبکه های ماهواره ای باعث این بی بندوباری است.

14)القاء بیش از حد جوامع غربی به جوامع اسلامی که تنها راه پیشرفت نبود حجاب و پوشش صحیح در جامعه است.درصورتیکه به این مورد فکر نمی‌کنند که پیشرفت واقعیه یک کشور چه معنایی دارد.مگر بانوان با حجاب به مدارج بالای علمی،پژوهشی،ورزشی،اقتصادی،سیاسی و....دست نیافته‌اند.پس هدف چیست که می خواهند حجاب را مغایر با پیشرفت جلوه دهند.

 

ومن الله توفیق

۲۲ آبان ۰۰ ، ۱۹:۲۰ شنگول العلما

سلام 

به نظرم خود ارتباط قوی با خدا باعث درست شدن حجاب می شه 

یعنی نماز که درست بشه. خود به خود حجاب درست می شه بدون اینکه ما مستقیم از حجاب حرف بزنیم. 

چون اتْلُ مَا أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنَ الْکِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ
 آنچه را از کتاب (آسمانی) به تو وحی شده تلاوت کن، و نماز را برپا دار، که نماز (انسان را) از زشتیها و گناه بازمیدارد، و یاد خدا بزرگتر است؛ و خداوند میداند شما چه کارهایی انجام میدهید
سوره العنکبوت آیه 45

اگر و لذکر الله اکبر اتفاق بیفته و یاد خدا قلبی بشه و اگر یک نفر به حقیقت عبودیت که در حدیث عنوان بصری توضیح داده شده برسه حجاب خود به خود درست می شه 

اما به نظرم یکی از مهم ترین عوامل بدحجابی فیلم های سینمایی خودمونه. 

سریال ها و فیلم های تلویزیونی تقریبا می شه تحمل کرد اما در فیلم سینمایی یا سریال های خانگی بدحجابی در ناخودآگاه می ره و گناه عادی می شه عادی انگاری می شه. 

اول باید نهضت درست کردن حجاب فیلم های سینمایی و سریال های خانگی راه بیفته به نظرم. 

 

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">