محجبه

محجبه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۰۲، ۲۰:۳۶ - ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
    روحشون شاد
نویسندگان

ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان - بخش دوم

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۱۹ ب.ظ

ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان - بخش دوم

دانشگاه آدامز آمریکا:‌ استفاده از عینک‌دودی، آدامس و تنباکو ممنوع است

دانشگاه استمپ فورد بنگلادش:پوشیدن "تی‌شرت " و شلوار جین مجاز نیست

دانشگاه لایبرتی آمریکا: موی "دم‌اسبی " و هرگونه پوشش تنگ و مخالف عفت ممنوع است

دانشگاه لومالیندا آمریکا: "تی‌شرت " و لباس‌های "لی " مجاز نیست

دانشگاه هاردین سیمونز آمریکا: لباس "لی " برای دختران و شلوارهای تنگ ممنوع است

دانشگاه کنت انگلستان:از پوشیدن لباس مذهبی مانند روسری استقبال می‌شود

دانشگاه مجامع الهی جنوب غربی آمریکا: لباس‌های لی سنگ‌شور مجاز نیست

دانشگاه سنت لوئیس آمریکا: پوشیدن "تی‌شرت " و لباس‌های "لی " مجاز نیست

دانشگاه آتلانتیک فلوریدا آمریکا: رنگ کردن مو مجاز نیست

 

جهت مشاهده ضوابط دانشگاه های مذکور به ادامه مطلب مراجعه فرمائید:

دانشگاه آدامز آمریکا:‌ استفاده از عینک‌دودی، آدامس و تنباکو ممنوع است

دانشگاه ایالتی آدامز آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 
دانشگاه ایالتی آدامز آمریکا (Adams State University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:
پوشش لباس‌ منطبق با نیازهای مرکز پزشکی می‌باشد. دانشجویان باید کارت شناسایی خود را در تمام اوقات در محوطه همراه داشته باشند. علاوه بر نیازهای آژانس پزشکی موارد زیر نیز مهم است:
بهداشت کامل باید رعایت شود.
موی صورت باید مرتب و کوتاه باشد.
کفش تخته جلو بسته که تمیز باشد و پاشنه آن بیش از 2 اینچ استفاده گردد.
موها باید به طور تمیز و مرتب بالای یقه بسته شده باشند و ناخن‌ها رنگ طبیعی و اندازه مناسب داشته باشند.
ناخن مصنوعی نباید در محوطه پزشکی استفاده شود.
زیورآلات و آرایش ملایم قابل قبول است.
ساعت مچی با عقربه ثانیه‌شمار، حلقه‌های نامزدی و ازدواج، مجاز هستند اما انواع دیگر حلقه‌ها، دستبندها و گردنبندها مجاز نیستند. تنها گوشواره‌های خیلی کوچک آن هم یک عدد در هر گوش مجاز است. هیچگونه زیورآلاتی که در دهان یا صورت قابل رویت باشند، مجازنیست.
استفاده از عطر و ادوکلن و محلول‌های معطر دوری شود و در صورت استفاده بسیار ملایم باشد.
خالکوبی‌های در معرض دید مجاز نیستند.
جویدن آدامس یا تنباکو در دانشگاه مجاز نیست.
کلاه‌های بیس‌بال در ساختمان نباید پوشیده شود.
نمادها یا رنگ‌های گروه‌های خاص نباید در دانشگاه نمایش داده شوند.
لباس رنگ و رو رفته، ‌پاره یا خراب نباید استفاده گردد.
جین آبی مجاز نیست.
عینک دودی مجاز نیست.
بهداشت کامل باید رعایت شود.
کلمات مبتذل و عبارات رکیک خیابانی استفاده نشود
هرگونه آزار جنسی قابل تحمل نمی‌باشد.
الکل، تنباکو و مواد مخدر در دانشگاه مجاز نیست.
تجهیزات دانشگاه، شخصی نیستند.

استفاده از موبایل و پیجر ممنوع است(لطفا خاموش نگه داشته شوند)

 

 

دانشگاه استمپ فورد بنگلادش:پوشیدن "تی‌شرت " و شلوار جین مجاز نیست

دانشگاه استمپ‌فورد بنگلادش ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 
دانشگاه استمپ‌ فورد بنگلادش (Stamford University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:
ضوابط پوشش دانشجویان
لازم است هر یک از دانشجویان به گونه‌ای محترمانه و شایسته لباس بپوشند تا از دانشجویان شایسته و پرافتخار دانشگاه استمپ فورد محسوب گردند. به دانشجویان اعلام می‌گردد تا طبق مقررات ذکر شده در محوطه دانشگاه حضور پیدا کنند.
همواره کارت شناسایی به لباس الصاق شده باشد.
پوشیدن تی‌شرت یا زیرپیراهنی زنانه (پیراهن گشاد زنانه) وبی‌‌آستین مجاز نمی‌باشد.
پوشیدن شلوارهای جین، مندرس یا پاره و بریده شده پذیرفته نیست.
پوشیدن شلوارک قابل قبول نمی‌باشد.
پوشیدن دمپایی از نوع معمولی ممنوع است.

استفاده از لباس‌های تحریک‌آمیز (شهوت‌انگیز) و وسوسه‌انگیز ممنوع است.

 

 

دانشگاه لایبرتی آمریکا: موی "دم‌اسبی " و هرگونه پوشش تنگ و مخالف عفت ممنوع است

دانشگاه لایبرتی آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 
دانشگاه لایبرتی آمریکا (The Liberty Way University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:
* فلسفه‌ مقررات پوشش
دانشگاه لایبرتی دانشجویانی با شیوه‌های مختلف زندگی و برای اهداف متفاوت تربیت می‌کند که عمده‌ترین آن تعلیم این افراد به عنوان " قهرمانان خدمتگزار عیسی مسیح " است. برای نیل به این هدف و برای داشتن منش و رفتاری عیسی گونه، دانشگاه، معیارهایی برای پوشش در محیط دانشگاهی، مشخص و وضع نموده است. در این راستا پاکیزگی، آراستگی، تناسب و فروتنی به عنوان عوامل تعیین کننده از اهمیت برخوردارند.
از دانشجویان انتظار می‌رود در همه حال عفت را در پوشش خود مراعات کنند.

* معیار پوشش برای مردان
شیوه‌های متفاوت پوشش و آرایش مو، که مرتبط با فرهنگ‌های متضاد هستند (بدان گونه که توسط کمیته پوششی مشخص می‌شود) قابل پذیرش نمی‌باشد. موها باید به گونه‌ای کوتاه شوند که روی گوش‌ها، یقه و ابروان را در هر وضعیتی نپوشاند. آرایش موی دم اسبی برای مردان غیر قابل قبول است. ریش‌ها باید به طور مرتب کوتاه شده باشند. استفاده از گوشواره‌های معمولی و گیره‌ای و همچنین سوراخ کردن بدن، در بیرون و درون دانشگاه مجاز نمی‌باشند.

* پوشش در کلاس
شلوار مرتب، پیراهن یقه‌دار، پیراهن مخصوص گلف یا چوگان، پیراهن یقه اسکی به شرطی که یقه آن به داخل برده شود، و لباس‌های دارای علائم و نوشته‌های معقول، قابل قبول است ولی نشانه و نوشته آن نباید زیاد بزرگ باشد.
پوشیدن جوراب الزامی است ولی بر سر گذاشتن کلاه در طی کلاس‌ها و جلسات مجاز نیست.
در اول جلسات و هنگام تردد در ساختمان‌های اداری دانشگاه و کلیسا و حضور در کلاس رعایت مقررات پوشش الزامی است.

* لباس غیررسمی
پوشیدن شلوارهای مناسب و مرتب، لباس‌های لی، استفاده از پیراهن، بادگیر، کفش و صندل، در طول انجام مراسم کلیسا مجاز است .( شلوارک و پیراهن رکابی مجاز نیست).
در ساختمان دانشگاه و بخش اداری آن در طی انجام مراسم کلیسا، هنگام حضور در کافه تریا و بعد از ساعت 30 / 4 بعدازظهر پوشیدن لباس‌های غیررسمی مجاز است.

* لباس‌های ورزشی
پوشیدن زیر پیراهن، عرق‌گیر، تی‌شرت، پیراهن رکابی، شلوارک مناسب و کفش‌های ورزشی مجاز می‌باشد.
این نوع پوشش در سالن دیوید کلاس‌های (pe)، مناسبت‌هایی نظیر مسابقات و تفریحات، هنگام پیاده‌روی، مسابقات ورزشی، کنسرت‌ها و در ورزشهای قابل انجام در فضای مسقف، مجاز می‌باشد.
پوشیدن لباس شنا، منحصرا در محوطه‌ای استخر مجاز می‌باشد. دانشجویان در هنگام آمد و رفت به استخر باید پوشش مناسبی بر تن داشته باشند( آنگونه که توسط دانشگاه ابلاغ شده است). ضروری است مردان از لباس‌هایی استفاده کنند که خیلی کوتاه و تنگ نباشد.

* معیار و مقررات پوشش ویژه زنان
شیوه‌های پوشش و آرایش مو که به فرهنگ‌های مختلف دنیا مرتبط می‌باشند قابل پذیرش نیست.
اندازه‌ پیراهن و دامن نباید بالای زانو باشد ( چه در حالت نشسته، چه در حالت ایستاده) چاک دامن‌ها نیز باید مناسب بوده و چاک‌های باز آن زیر زانو باشد. اندازه‌ی دامن‌هایی که چاک بسته دارند نیز نباید کوتاه‌تر از دو اینچ ( 5 سانتی‌متر) بالای زانو باشد. هر گونه پوشش تنگ، پشت باز، توری یا یقه‌باز مخالف عفت تلقی شده و غیر قابل قبول است. ایجاد سوراخ و آویختن اشیا به بدن مجاز نیست. استفاده از گوشواره‌های معمولی و گیره‌ای، تنها در گوش مجاز می‌باشد.
آموزش و اجرای مقررات پوششی به عهده رؤسای دانشکده‌ها و مسئولین ذی‌ربط است و هرگونه پرسشی در مورد معیار پوشش برای زنان را می‌توانید با رئیس دفتر امور زنان دانشگاه در میان بگذارید؛ نظر وی در این موارد نهایی و قاطع خواهد بود.

* پوشش در کلاس
پیراهن، دامن، بلوز و شلوار نباید از جنس لی، به هر رنگی باشد. شلوارهای کوتاه و کاپری، پوشیدن شلوارک و عرق‌گیر مجاز نیست. هر گونه نوشته‌ای بر روی لباس‌ها به استثناء نوشته‌های سوزن‌دوزی شده ممنوع است. استفاده از کفش‌های راحتی و ورزشی مانعی ندارد. ( صندل‌های راحتی از هر مدل که باشد، مجاز نیست). این پوشش در کلاس‌ها، گردهمایی‌ها، جلسات، ساختمان دانشگاه، ساختمان اداری آن و در طی مراسم کلیسا الزامی است.

* لباس ورزشی
لباس‌های ورزشی شامل شامل عرق‌گیر، تی شرت، شلوارک مناسب که تا وسط ران را بپوشاند، بلامانع است.
استفاده از کفش‌های ورزشی در سالن دیوید، در زمان انجام ورزش‌های قابل انجام در فضای بسته، کلاس‌های پی ایی در مناسبت‌هایی نظیر مسابقات، تفریحات و در هنگام پیاده‌روی مجاز است.
استفاده از لباس شنا منحصراً در محوطه‌ی استخر مجاز است. دانشجویان در هنگام آمد و شد به استخر باید طبق ابلاغیه دانشگاه لباس مناسبی بر تن داشته باشند. لباس‌های بدن‌نما، توری، یقه‌باز و بلوزهای پشت‌باز، مجاز نیست.

* لباس رسمی
از دانشجویان انتظار می‌رود در مناسبت‌های رسمی، نظیر ضیافت‌های دانشجویان تازه وارد یا ارشد و مراسم اعطای جوایز و سایر مراسم رسمی، لباس مناسب و عفیف بر تن داشته باشند.
لباس‌های تنگ، پشت باز یا یقه‌باز، نامناسب و غیر قابل قبول می‌باشند. پیله‌ باز دامن باید تا زیر زانو باشد. پیراهن‌های بندی یا بدون بند به شرط رعایت موارد فوق در این مناسبت ها مجاز شمرده می‌شوند.

 

 

دانشگاه لومالیندا آمریکا: "تی‌شرت " و لباس‌های "لی " مجاز نیست

 دانشگاه لومالیندا آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 
دانشگاه لومالیندا آمریکا (Loma Linda University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:
* مقررات پوشش
در جهت همسویی با مسئولیت‌های یک فرد متخصص و معیارهای کلیسای دانپزشکی (advantist) از نظر سبک زندگی و وضع ظاهری، انتظاراتی از دانشجویان دانشکده دانپزشکی وجود دارد. دانشجویان باید با این سبک زندگی آشنا شده و در جهت تبعیت از مقررات پوششی آن همکاری لازم را داشته باشند.
این مقررات پوششی در مقررات اخلاقی (بخش بعدی) توضیح داده خواهد شد. این مقررات به منظور ارتقای سلیقه پوششی مناسب و ویژگی‌های حرفه‌ای و تخصصی گروه مراقبت‌های بهداشت دندان تنظیم شده و هدف دیگر آن مشارکت در ارائه تصویر و روحیه‌ای مناسب از دانشکده دندانپزشکی است.
عادت مربوط به آراستگی ظاهر بخش پراهمیتی از این تخصص بوده و از توقعات و انتظارات مردم از دست‌اندرکاران بهداشت دهان و دندان ناشی می‌شود. این مقررات پوششی باید هنگام حضور در "سالن پرینس " Prince Hall " رعایت شود. مقررات پوششی به طور کلی برای همه زنان و مردان، مصداق و موضوعیت دارد و در مواردی که این معیارها بر هر دو جنس حاکم است باید به طور واضح بیان شود.
رعایت بهداشت فردی، دهان و دندان مهم بوده و مورد انتظار است. پوشش و لباس نیز باید تمیز و مرتب باشد.
وضع ظاهری فرد باید منطبق با تصویر و ارزش‌های مورد نظر کتاب دانشجویی دانشگاه لومالیندا،( صفحه 56) و قسمتهای اصول رفتاری و معیارهای پوشش و وضع ظاهری (صفحه 66) باشد.
لباس مورد قبول، لباس اتاق عمل همراه با شلوار است، در مواردی که لباس مزبور بر تن نیست، پوشش فرد عبارت است از:
* مردان:
ـ کراوات ترجیح داده می‌شود، اما اجباری نیست. پیراهن‌ها باید یقه‌دار و مناسب تخصص باشند.

* زنان:
ـ طول پیراهن یا دامن باید ارائه دهنده تصویر و ظاهری حرفه‌ای و مناسب باشد. در دانشگاه زمانی که پیراهن و دامن پوشیده شده باید از جوراب‌های نایلونی استفاده شود.
ـ مواردی از قبیل: پوشیدن زیر پیراهن و تی‌شرت به عنوان لباس رو، لباس‌های لی به ویژه لباس‌های لی سنگ‌شور و رنگ و رو رفته، شلوارک‌، پیراهن‌های رکابی، تاپ‌های بندی، کفش‌های ورنی، کفش‌های پیاده‌روی و تنیس، پیراهن‌ها و شلوارهای عرق‌گیر، پوتین‌های کار، کوهنوردی و لباس‌های مشابه مجاز نیست.
ـ کفش‌های جلوباز از هر نوع نباید در محوطه درمانگاه یا آزمایشگاه پوشیده شوند.
ـ موها باید تمیز، آراسته، مرتب، دارای مدل و طرح متعارف و متناسب باشند. در بخش‌های بالینی موها را باید به نحوی شانه و جمع کرد که در موقع خم کردن سر به جلو، روی صورت و چشم‌ها را نپوشاند.

* پژوهش در مقررات پوشش ویژه
هنگامی که جهت استخدام مشغول تحقیق در مورد شرکتی هستید؛ برای اتخاذ ترتیبات هر چه بهتر، سعی کنید از مقررات پوششی محل کار مورد نظر اطلاع پیدا کنید. در این خصوص می‌توانید از مشاورین شغلی و کارشناسان ذیربط کسب اطلاع نمایید.
مشاغلی نظیر حقوق، بانکداری و حسابداری در خصوص پوشش حرفه‌ای خود اغلب از دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تری نسبت به رشته‌های دیگر همچون تبلیغات تجاری، خرده‌فروشی و حراج برخوردارند. از سوی دیگر ممکن است این دستورالعمل‌ها، بسیار رسمی تر از تصورات شما باشد.

در اینجا شماری از توصیه‌های ارائه شده از سوی مشاوران شغلی ذکر شده است:
ـ افراد جویای کار باید در سطحی بالاتر از شغل یا منصبی که برای آن به مصاحبه دعوت شده‌اند لباس رسمی‌ بر تن کنند؛ این به آن معنی است که برای مصاحبه باید بسیار رسمی‌تر از مواقع تصدی کار لباس بپوشید.
ـ میزان رسمیتی که در پوشش خود به نمایش می‌گذارید، نمایانگر آن است که شما اهمیت موقعیت را درک کرده و برای فردی که با او ملاقات می‌کنید، احترام قائلید. در مواردی که شک و شبهه‌ای برایتان مطرح است یک پوشش محافظه‌کارانه و محتاطانه برای جلسه مصاحبه، بهترین شیوه است.
ـ زمانی که به استخدام درآمدید؛ بهتر است از رئیس خود یا اداره منابع انسانی، یک نسخه از خط مشی و مقررات پوششی سازمان را در خواست نمایید. مقررات از سازمانی به سازمان دیگر فرق می‌کنند، لذا گمان نکنید که در شغل جدید هم می‌توانید، همان لباس‌های شغلی قبلی خود را بر تن کنید. در برخی شرکت‌ها پوشیدن لباس‌های لی (جین آبی) تاپ‌های بدون آستین و صندل‌های جلوباز، مجاز تلقی می‌شود؛ در حالی که در برخی دیگر چنین نیست. با تبعیت از مقررات سازمان احتیاط را رعایت فرمایید.
ـ لباس، عطر، زیورآلات، شیوه آرایش مو و موارد مشابه، نباید خدشه‌ای در تصویر تخصصی و کارشناسی شما وارد سازد. توجه مصاحبه‌گران باید منحصرا به اظهارات، لیاقت و توانمندی‌های شما مبذول شود.
ـ از تمیز بودن موها و آراستگی حرفه‌ای آنها اطمینان حاصل کنید. از مدل موهایی که بخش اعظم پیشانی را بپوشاند یا مدل‌هایی که مجبور شوید موها را رو به عقب شانه کنید، اجتناب نمایید.
ـ هر گونه زینت آلات آویخته به اعضای صورت و بدن (به جز یک جفت گوشواره در گوش)‌برای انجام مصاحبه باید برداشته شود.
ـ خالکوبی‌های قابل رویت به منظور جلوگیری از حواس‌پرتی مصاحبه‌گر باید پوشانده شوند.
ـ لباس‌ها باید تمیز و کاملا اتو کشیده باشند.
ـ لباس‌ها باید کاملا قالب تن فرد بوده و در هنگام نشستن یا قدم زدن کاملا بر بدن منطبق باشد و جابجا نشود.
ـ لباسی را برگزینید که با واکنش مثبت افراد مطلع در زمینه استانداردها، معیارها و سیاستگذاری خاص شرکت روبرو شود.

بنابر این ظاهر خود را تا حد امکان ساده و موفق حفظ کنید تا زمانی که کاملا به محیط جیدی و مقررات پوشش شرکت آشنایی پیدا کنید.

 

 

 

دانشگاه هاردین سیمونز آمریکا: لباس "لی " برای دختران و شلوارهای تنگ ممنوع است

دانشگاه هاردین سیمونز آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 
دانشگاه هاردین سیمونز آمریکا (Hardin simmons University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* مقررات پوشش غیر رسمی
یکی از مزایای کار کردن برای دانشگاه هاردین سیمونز، مقررات راحت پوشش برای ماه‌های تابستان است. به این منظور در عین حال که آرایش و آراستگی در حد متعارف مجاز شمرده شده، رعایت نهایت خوش‌سلیقگی از سوی کارکنان ضروری است. از آنجا که مفاهیم و برداشت‌های متنوع و بسیار متفاوتی از لباس کار غیر رسمی وجود دارد، برخی از مبانی این امر در زیر شرح داده می‌شود:

- تناسب پوشش، آرایش مناسب موها و بهداشت فردی شایسته محیط کار، بخشی از سیاست دانشگاه هاردین سیمونز است. تصویری که از نحوه پوشش افراد ایجاد می‌شود باید تصویر یک فرد دانشگاهی باشد. این بدان معناست که آراستگی و اعمال سلیقه مناسب در شکل ظاهری افراد، صرف‌نظر از محل خدمتشان در دانشگاه، امری ضروری است.
از تاریخ 12 می 2003 (22 اردیبهشت) تا 15 اوت (24 مرداد) 2003 مقررات عمومی پوشش مناسب در محیط اداری شامل موارد ذیل است:

- برای زنان پوشیدن لباس‌های لی مجاز نیست. ولی شلوار، دامن و لباس‌های کتانی، قابل قبول هستند.

- پوشیدن هرگونه تی‌شرت (اعم از تی‌شرت‌های دارای آرم دانشگاه HSU و غیر آن) زیر پیراهن، لباس‌های ورزشی، شلوارک، دامن شلواری، دامن‌های خیلی کوتاه، جوراب شلواری، شلوارهای تنگ و یا شلوار زیر مجاز نمی‌باشد. همچنین استفاده از کفش‌های ورزشی، تنیس و صندل‌های راحتی ممنوع است.

- لباس رسمی برای مردان عبارت است از: پیراهن یقه‌دار و آستین‌دار (بدون کراوات). علاوه بر این بلوزها، تاپ‌ها و پیراهن‌هایی که پوشیده می‌شوند باید به حد کافی بلند باشند که تا خط کمر را بپوشانند. استفاده از جوراب نیز الزامی است.

- لباس غیر رسمی در برگیرنده لباس‌های زیر، بادگیر، شلوارهای کشی و کاپری می‌شود.
 

- همچنین به خاطر داشته باشید که رئیس دانشگاه، معاونین وی و مسئولان ذی‌ربط ممکن است مقررات پوشش تابستانه را برای برخی رویدادهای خاص نظیر مواقع ثبت نام تغییر دهند.

 

 

 

دانشگاه کنت انگلستان:از پوشیدن لباس مذهبی مانند روسری استقبال می‌شود

 دانشگاه کنت انگلستان ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 
دانشگاه کنت انگلستان (Kent Univesity) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:
پوشیدن لباس مذهبی و فرهنگی (برای مثال یقه‌های مذهبی، حجاب، روسری) توسط دانشگاه استقبال می‌شود و نباید با آن برخورد شود. البته استثناهایی وجود دارد مانند زمانی که سلامت، ایمنی و آسایش آن پوشش مناسب نباشد، برای مثال،پوشیدن لباسی که دیگران را در معرض خطر قرار دهد مجاز نیست.
در چنین وضعیتی یک ارزیابی باید انجام شود و کارمندان،‌دانشجویان، مدیر مربوطه، استاد یا دیگر اعضا مسئول باید تعهدی قابل قبول بدهند. اگر چنین راهی ممکن نیست، مدیر بهداشت و ایمنی باید هر دو طرف را راهنمایی نماید.
تمام افراد دانشگاه باید از پوشیدن تی شرت یا دیگر لباس‌هایی که موضوعی را به هر زبانی نمایش می‌دهد جلوگیری کنند چرا که ممکن است قانون ملی را نقض کند.

شعارهای قومی و نژادی، موجب نقض قانون برابری و ایجاد سیاست تنوع‌گرایی می شود. اگر این موضوع وجود داشته باشد دانشگاه اقدام انضباطی انجام خواهد داد.

 

 

 

دانشگاه مجامع الهی جنوب غربی آمریکا: لباس‌های لی سنگ‌شور مجاز نیست

دانشگاه مجامع الهی جنوب غربی آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشگاه مجامع الهی جنوب غربی آمریکا (Southwestern Assemblies God Niversity) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* مقررات پوشش در کلاس و کلیسا
مردان
لباس لی، شلوار، پیراهن یقه‌دار مردانه و تی‌شرت‌های دارای طرح‌های مناسب قابل قبول هستند، لباس‌های لی نباید وصله‌دار، رنگ و رو رفته یا سنگ‌شور باشند.

* زنان
بلورزهای زنانه باید کاملا بلند باشند. بلوزهای یقه‌باز و پیراهن‌های فاقد آستین مجاز شمرده نمی‌شوند. لباس‌های لی نباید وصله‌دار، رنگ و رو رفته یا سنگ شور باشند. استفاده از هر گونه شلوارک برای حضور در کلاس یا کلیسا ممنوع است.

* پوشش تفریحی
مقرارت پوشش در زمان‌های زیر لغو است:
ـ دوشنبه تا جمعه از ساعت 1:30 بعدازظهر (یا پس از کلاس) تا زمانی خاموشی.
ـ تمام مدت روز شنبه
ـ روز یکشنبه قبل از ساعت 9 صبح و بعد از ناهار تا ساعت 6 بعدازظهر و پس از بازگشت از مراسم عصر گاهی کلیسا.

* مردان
هرگونه پوشش مناسب کلاس یا کلیسا قابل قبول است. علاوه بر آن شلوارک‌های تا زیر زانو و پیراهن‌های فاقد آستینی که شانه را بپوشاند قابل قبول هستند. روبنده اسپاندکس قابل قبول نیست.

* زنان
هرگونه پوشش مناسب کلیسا و کلاس قابل قبول است. علاوه بر آن شلوارک‌های تا زیر زانو و پیراهن‌های فاقد آستینی که شانه را بپوشاند مجاز است. روبنده اسپاندکس قابل قبول نیست.

* پوشش ورزشی
این پوشش فقط برای شرکت‌کنندگان در مسابقات قهرمانی موضوعیت دارد. لباس ورزشی نباید در سراسر خوابگاه یا ورودی آن، در مرکز دانشجویی، کافه‌‌تریا یا سایر اماکن و مراکز غیرورزشی موجود در محوطه دانشگاه و یا در طول مراسم غیرورزشی پوشیده شوند.

* مردان
تی‌شرت بلند، زیر پیراهن، زیر شلوار و پیراهن رکابی با شلوارک‌های هم شکل یا پوشش‌هایی که برای انجام یک فعالیت ورزشی مجاز شمرده شده‌اند؛ مجاز هستند. لباس ورزشی، هم باید از نظر اندازه متناسب و متعادل باشد.

* زنان
تی‌شرت بلند،‌ زیر پیراهن و زیر شلوار، عرق‌گیر و شلوارک های یک شکل یا لباس‌هایی که برای انجام یک فعالیت ورزشی مجاز شمرده شده‌اند. لباس ورزشی باید از نظر اندازه، لباسی متناسب و متعادل باشد.

** وضعیت پوشش در محوطه‌ دانشگاه

* پوشش مناسب
ـ پیراهن، دامن، بلوز و پلوور
ـ شلوار کار یا شلوار لی که طول آنها تا قوزک پا برسد.
ـ پیراهن ورزشی مناسب

* پوشش نامناسب
ـ بالاپوش‌های BIB ( از هر مدل)
ـ استفاده از کلاه در کلاس
ـ اندازه لباس تا بالای زانو باشد.
ـ چاک لباس تا زانو باشد.
ـ لباس، خیلی کوتاه و برش داده شده باشد.
ـ لباس پشت بازی باشد.
ـ لباس بدون آستین باشد.

افراط در سوراخ کردن گوش (بیش از یک سوراخ در هر گوش) و سوارخ کردن سایر قسمت‌های بدن ممنوع است. همچنین استفاده از کلاه در کلاس ممنوع است.

 

 

 

دانشگاه سنت لوئیس آمریکا: پوشیدن "تی‌شرت " و لباس‌های "لی " مجاز نیست

دانشگاه سنت لوئیس آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 
دانشگاه سنت لوئیس آمریکا (Saint Louis University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* مقررات پوشش
این نکته حائز اهمیت است که تمامی کارکنان دانشگاه "سنت لوئیس " تصویری حرفه‌ای و تخصصی در مقابل دانشجویان، اولیاء آنان، بیماران و مراجعانی که با آنها سروکار دارند عرضه کنند. پایان نیمسال تحصیلی و فرا رسیدن هوای گرم تابستانی فرصتی را برای بازنگری مقررات پوششی دانشگاه ایجاد خواهد کرد.
رعایت مصالح در نوع پوشش و رفتار از ضروریات ایجاد تصویری مناسب از دانشگاه و عملکرد قابل قبول و موثر آن است.
از کارکنان انتظار می‌رود به شیوه‌ای لباس بپوشند که مناسب محیط و نوع کار آنان باشد. نوع فعالیت‌های شما تعیین‌کننده نوع پوشش شما خواهد بود.
دستورالعمل زیر در مورد لباس کار غیررسمی کاربرد دارد:
ـ پوشیدن شلوار، دامن و پیراهن یقه‌دار مجاز است.
ـ استفاده از لباس‌های لی، لباس‌های ورزشی، عرق‌گیر و کفش‌های ورزشی، تی‌شرت، تاپ‌های دوبنده کشی، صندل‌های راحتی، پیراهن‌ها کوتاه و شلوارک‌ مجاز نیست.
ـ از کارکنانی که لازم است لباس یک شکل (یونیفرم) به تن کنند، انتظار می‌رود در همه مواقع این لباس‌ها رابر تن داشته باشند.

 

 

 

دانشگاه آتلانتیک فلوریدا آمریکا: رنگ کردن مو مجاز نیست

دانشگاه آتلانتیک فلوریدا آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 
دانشگاه آتلانتیک فلوریدا آمریکا دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

** ضوابط پوشش
*ظاهر و ملزومات شخصی
* کمربند
کمربند باید در تمام مدت همراه با شلوار، شوارک و پیراهن‌هایی که پایه کمربند دارند استفاده شوند. رنگ‌های مجاز عبارت است از سرمه‌ای، مشکی،‌قهوه‌ای و خاکی.

* زیورآلات
- اینگونه وسایل نباید منافاتی با سلامتی و ایمنی داشته باشند.
- گوشواره‌ها: گوشواره‌ها و حلقه‌های گوش باید فقط جهت گوش‌ها استفاده شوند، اندازه آنها باید مناسب بوده و جلب توجه نکنند.

* موی سر
- رنگ کردن مو به صورت غیر طبیعی مجاز نیست.

* خالکوبی
- دانشجویان مجاز به نشان دادن خالکوبی‌های خود مادامی که در پوشش دانشگاه هستند، نمی‌باشند.

* پیراهن
- نوع پیراهن‌های بافت پولو که از سوی محل‌های خرید ویژه پیشنهاد شده است. پیراهن‌های پشت باز، بند دار یا نازک مجاز نمی‌باشد. دکمه روپوش ها باید به شکل منظم بسته شده باشند.
- استفاده از لباس‌های مندرس و پاره و اقلام مشابه مجاز نیست.
- رنگ آبی،‌ سفید یکدست یا آبی سفی راه راه.
- وضعیت ظاهری: لباس باید در تمام مدت اتو زده باشد، نباید تا بخورد، سائید شده یا سوراخ داشته باشد.

* شلوار، شوارک، دامن
- نوع شلوار و شلوارک‌های متحد الشکل، و دامن‌هایی که توسط محل‌های خرید ویژه پیشنهاد و عرضه شده است.
- رنگ خاکستری یا سرمه‌ای
- وضعیت ظاهری: شلوار نباید بالاتر از مچ پا (کوتاه)، تا خورده، سائیده شده، یا سوراخ دار باشد. باید به صورت مناسب،‌اندازه، مطمئن و محکم با کمر بسته شده باشد.
- شلوار با جیب‌های اضافی مجاز نیست.

* نیم تنه
- نوع: نیم‌تنه به سبکی که در محل‌های ویژه خرید عرضه می‌گردد، مجاز است.
- رنگ: سرمه‌ای یکدست
- وضعیت ظاهر: نباید تا بخورد، سائیده یا سوراخ دار باشد.

* کفش
- نوع: کفش جلو و پشت بسته (کفش چرخ دار، پایبندها یا صندل‌ها مجاز نیست).
- وضعیت ظاهر: بند کفش‌ها باید گره زده شود. هر دو لنگه کفش باید با هم همخوانی داشته و همرنگ باشد.

- رنگ آبی یا سفید 

 

 

 

منبع خبرگزاری فارس

نظرات (۵)

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" ضوابط پوشش در دانشگاه‌های جهان - بخش دوم "
با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/28331
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام خامنه‌ای: هر کس که در راه روشنگری فکر مردم تلاش بکند، از انحرافی جلوگیری نماید، او مانع سوءفهمی شود، از آن‌جا که در مقابله با دشمن است، جهاد است."
یا علی
سلام
بسیار عالی
متشکر
التماس دعا
سلام. از این پست وبلاگم حتماً دیدن کنید:

http://wasted.blog.ir/post/96
در دانشگاههای جهان چیزهای دیگری هم هست اونا رو هم بگویید
دانشگاههای جهان به دانش آموخته هاشون موقعیت شغلی فراهم می کنند
پس شما چرا فراهم نمی کنید؟
در دانشگاههای جهان امکانات رفاهی و دانشجویی هست پس شما
چرا ندارید؟
در دانشگاههای جهان امکانات تحقیق و پژوهش هست پس شما چرا ندارید؟

پاسخ:
سلام
اولا  منظورتون از شما کیه؟
مگه شما ملیت دیگه ای دارید؟ ایرانی نیستید...
ثانیا اگر دقت کرده باشید بحث این وبلاگ عفاف و حجابه نه علم و فناوری
 یا علی
منظورم از شما اونی هست که این مطلب رو نوشته
به هر حال خود رو متولی دانشگاه می دونی که اینگونه
واسه دانشجو خط و مشی تعیین می کنه
من ایرانیم یکی از دانش آموختگان دانشگاه
بله می بینم بحث شما عفاف و حجاب هست
اگر شما دقت بفرمایید وقتی که می خواهند پدیده یا سیاستی
یا مکانی یا هر چیز دیگری را با چیز دیگر مقایسه کنند و یا به عبارتی
به صورت تطبیقی مطالعه کنند همه جانبه مطالعه می کنند نه اینکه
متغییری را که به ما فرضا منفعت دارد مقایسه کنیم و بخواهیم مثل
اونها باشیم و متغیر های دیگر را بی خیال شویم
جان دلم ، عزیز من اگر قرار باشد دانشگاههای ایرانی مثل دانشگاه های جهانی
 باشند و دانشجویان ایرانی مثل دانشجویان آنها باشند بایستی همه جانبه مثل آنها باشند نه در یک متغیر ، برای همین است که سالهاست این حرفهایی که شما می فرمایین زده می شود ولی نتیجه نمی دهد و نخواهد هم داد ، روز به روز شرایط دانشگاهها و دانشجویان بد و بدتر می شود.

پاسخ:
سلام
بهتره دوستان بلاگی در این مورد تصمیم بگیرن که....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">