محجبه

محجبه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۰۲، ۲۰:۳۶ - ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
    روحشون شاد
نویسندگان

ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان بخش سوم

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۷ ب.ظ

ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان بخش سوم :

دانشگاه مدیریت ماهاریشی آمریکا: موهای بلند وپوشش لباس‌های لی مجاز نیست.

موسسه‌ بین‌المللی فناوری سیریندهورن: پوشیدن لباس‌های جین مقبول نیست.

دانشگاه بریستول انگلستان:پوشیدن شلوارهای "لی" و شلوارک مجاز نیست. 

دانشگاه ویرجینیای جنوبی: پوشش دختران و پسران باید عفیف و آراسته باشد.

دانشگاه باب جونز آمریکا: "تاتو کردن " و آرایش بیش‌ از حد قابل قبول نیست.

دانشگاه ادکونل آجاسین نیجریه:پوشیدن هرگونه لباس‌ اندام‌نما "غدغن " است!

دانشگاه مسیحی آبیلن:استفاده ازلباس‌های نامناسب وخلاف شئونات مسیحیت ممنوع

دانشگاه تگزاس آمریکا: آرایش‌های غلیظ و غیرمتعارف ممنوع است.

دانشگاه آکسفورد: لباس باز و بدن‌نما و مدل‌های افراطی مو ممنوع است.

کالج رابرت ترکیه: ضوابط مشخص برای موی پسران و اصلاح صورت.

گرین ویل شمالی آمریکا: آرایش‌کردن و پوشیدن لباس‌های اندام‌نما مجاز نیست.

 

جهت مشاهده ضوابط دانشگاه های مذکور به ادامه مطلب مراجعه فرمائید :

 
دانشگاه مدیریت ماهاریشی آمریکا: موهای بلند وپوشش لباس‌های لی مجاز نیست

دانشگاه مدیریت ماهاریشی آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 

دانشگاه مدیریت ماهاریشی آمریکا (Maharishi University of Management) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* پوشش و وضع ظاهری
پوشش آراسته و توام با وقار، یکی از مهمترین شیوه‌های ادای احترام نسبت به دانش مورد تحصیل، استادان و سایر دانشجویانی است که شما نیز همچون آنان از نعمت کسب دانش بهره‌مند شده‌اید.
هدف در «دانشگاه ماهاریشی» آن است که دانشجویان به شیوه مدیران و مدیران ارشد، لباس بپوشند.
در این جا معیار پوشش برای فعالیت‌های مختلف ذکر شده است. معیار پوشش از دوشنبه تا شنبه شامل مواقع ناهار در سالن غذاخوری هم می‌شود.
(روز دوشنبه تا جمعه، ساعت9:45 صبح تا 14:45 بعدازظهر و شنبه، ساعت 10:30 صبح تا 13:15 بعدازظهر)

* مقررات همگانی:
- پوشیدن لباس‌های لی آبی و شلوارک برای حضور در کلاس‌ها، سالن غذاخوری، ساختمان‌های اداری و سایر اماکن عمومی دانشگاه مجاز و مورد قبول نمی‌باشد.
- برای خانم‌ها پیراهن زنانه یا بلوز به همراه دامن یا شلوار همرنگ توصیه می‌شود. دامن و پیراهن‌های زنانه باید حداقل تا زانو یا زیر زانو برسند و به حد کافی بلند باشند. لباس‌های بندی کوتاه و نیز پیراهن‌های رکابی مناسب نمی‌باشند. موی دانشجو باید از یک رنگ متعارف و طبیعی برخوردار باشند. فقط سوراخ کردن نرمه گوش مجاز شمرده می‌شود. ظاهر عمومی فرد باید آراسته و هماهنگ با محیط دانشگاهی باشد.
- برای مردان پوشیدن جلیقه (ژاکت) و پیراهن یقه‌دار و آستین‌دار و استفاده از کراوات توصیه می‌شود. پیراهن رکابی و شلوارک، لباس‌های مناسبی برای استفاده در دانشگاه نیستند. موها باید تا یقه پیراهن کوتاه شوند و از ظاهر و رنگ متعارف و طبیعی برخوردار باشند. بلند کردن و گذاشتن سبیل مجاز است ولی ریش گذاشتن مجاز نمی‌باشد. فقط سوراخ کردن نرمه گوش مجاز شمرده می‌شود. وضع ظاهری عمومی باید آراسته و توأم با اصلاح کامل باشد. استفاده از کفش و پیراهن مردانه برای همه مردان ضروری می‌باشد.
- رنگ موی متعارف و طبیعی، الزامی است.

* پوشش گروهی برنامه هشیاری
از تمامی دانشجویان خواهشمند است در تمامی سالن‌های اجرای برنامه، شلوارهای بلند و پیراهن‌های آستین‌دار برتن کنند.
پوشیدن لباس‌های لی، شلوارک و پیراهن‌های بدون آستین مجاز نیست. لباس‌های فوق‌الذکر باید در عین راحتی نشانگر وقار و متانت نیز باشند.

* قوانین پوشش برای سایر اوقات
در چنین مناسبت‌هایی می‌توانند از رسمیت پوشش خود کمی بکاهند، ولی ظاهر این افراد همچنان باید نشانگر احترامی شایان برای علم و دانش منحصر به فردی که دانشگاه عرضه داشته است، باشد.

* چند نکته دیگر در موارد ظاهر عمومی
دانشجویان با فرهنگ‌ها و رسوم مختلف اگر طبق بالاترین سطوح معیارهای پوششی جامعه خود لباس بپوشند از آنان استقبال خواهد شد.
آداب پوشش حرفه‌ای بخشی از سرفصل‌های درسی دانشگاه را تشکیل می‌دهد. هر یک از گروه‌های تخصصی دانشگاه می‌توانند برحسب ضرورت و تشخیص خود معیارهای بالاتری نیز برای پوشش معین نمایند.
- پوشش آراسته و تؤام با وقار، یکی از مهمترین شیوه‌های ادای احترام نسبت به دانش مورد تحصیل، استادان و سایر دانشجویانی است که شما نیز همچون آنان از نعمت کسب دانش بهره‌مند شده‌اید.
- دانشجویان به عنوان نماینده دانشگاه در اماکن عموم شهر، رویدادهای ورزشی، سفرهای میدانی و یا سایر فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و تفریحی می‌باشند.
 
* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند.
منبع: خبرگزاری فارس، گروه سیاسی، حوزه دانشگاه، 88/10/27 ، شماره:8810210205  
موسسه‌ بین‌المللی فناوری سیریندهورن: پوشیدن لباس‌های جین مقبول نیست.

موسسه‌ بین‌المللی فناوری سیریندهورن تایلند ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 

موسسه‌ بین‌المللی فناوری سیریندهورن تایلند علام کرده است، از آنجا که تنظیم مقررات لباس یک شکل و پوشش دانشجویان بر طبق مقررات پوششی دانشگاه " ثاماسات " (Thammasat University) مفید و مطابق مصالح، تشخیص داده شده است، لذا دانشجویان تشویق خواهند شد تا از فرهنگ پوشش توأم با ادب و احترام تبعیت نمایند و به این ترتیب زمینه احترام به خویشتن و جامعه در آنان ایجاد شده و بر ایشان راه گزینش بهترین رفتار و شیوه‌ی زندگی، الهام‌بخش خواهد شد.

* لباس‌های مناسب
لباس مناسب به لباس‌هایی اطلاق می‌شود که کاملا پاکیزه و مطابق شأن ادب دانشجو باشند.

* لباس مناسب برای دانشجویان پسر شامل: ـ پیراهن آستین کوتاه یا آستین بلند به رنگ سفید یا خاکستری بدون هر گونه نوار و طرح ( لبه پایینی پیراهن باید داخل شلوار گذاشته شود).
ـ شلوارهای ساده بدون طرح و به رنگ مناسب
ـ کفش‌های پشت و پنجه بسته با طرح و رنگ مناسب که با جوراب‌هایی با رنگ و طرح مناسب پوشیده شود.

* لباس‌های مناسب برای دانشجویان دختر شامل:
ـ پیراهن زنانه‌ آستین بلند یا کوتاه به رنگ روشن و فاقد هر گونه طرح و نوار رنگی
ـ دامن ساده (نه خیلی کوتاه) یا شلوار با طرح و رنگ مناسب
ـ کفش‌های پشت بسته یا کفش‌های بند‌دار با رنگ و طرح مناسب
تبصره:  موسسه  به  دانشجویان  این  اجازه را می‌دهد که پیراهن‌های آستین‌کوتاه و آستین بلند تولیدی (SIIT) یا دانشگاه ثاماسات را به تن کنند. لبه این پیراهن می‌بایست داخل شلوار یا دامن قرار گیرد.
موسسه به دانشجویان این اجازه را می‌دهد که از شلوارهای لی ساده استفاده کنند. لباس‌های لی باید از رنگ و طرح مناسبی برخوردار باشند. دانشجویان مجاز به پوشیدن لباس‌های راه راه، رنگارنگ یا لباس‌های لی مد روز نمی‌باشند.

* لباس های نامناسب
ـ تی‌شرت‌های فاقد یقه و آستین
ـ شلوارک
ـ لباس‌های جین (لی) راه راه، رنگارنگ یا مد روز
ـ پیراهن، شلوار یا دامن توری
ـ صندل
ـ هر گونه کلاه و سرپوش

* پوشش مناسبت‌های رسمی و اداری برای دانشجویان دختر و پسر
ـ لباس رسمی،درمحوطه مؤسسه(SIIT)پوشیدن لباس متحدالشکل دانشجویی یالباس کارگاهی یا هرلباس مناسب دیگری می‌باشد.در امتحانات،پوشیدن لباس متحد‌الشکل دانشجویی الزامی است.
ـ پوشش رسمی، در آزمایشگاه عملی، پوشش منطبق با طرح و شیوه مورد نظر استاد یا ناظر آزمایشگاه است.
ـ همچنین در مناسبات‌های رسمی پوشیدن لباس متحد‌الشکل دانشجویی اجباری است، علاوه بر آن استفاده از کراوات به رنگ آبی تیره همراه با نشان دانشگاه ثاماسات برای دانشجویان پسر الزامی است.
 
* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند.
 
منبع: خبرگزاری فارس، گروه سیاسی، حوزه دانشگاه، 88/10/26، شماره:8810220207
 
دانشگاه بریستول انگلستان:پوشیدن شلوارهای "لی" و شلوارک مجاز نیست.

دانشگاه بریستول انگلیس ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 

دانشگاه برستول انگلیس (University of Bristol) در زمینه مقررات پوشش برای دانشجویان پزشکی اعلام کرده است که مقررات پوشش سه اصل بنیادی دارد:
- بیماران باید احساس اطمینان و اعتماد پیدا کنند که توسط گروهی از متخصصان تحت معالجه قرار می‌‌گیرند. وضع ظاهری یکی از عوامل جلب اطمینان بیماران است.
- تمامی بیماران باید احساس کنند که به اعتقادات آنان احترام گذاشته می‌شود. قومیت‌ها، مجامع مذهبی و گروه‌های سنی در نوع پوشش بیماران اثر می‌گذارد. با بیماران باید به گونه‌ای رفتار شود که در شرایط درمانگاهی و بالینی تا حد امکان، احساس راحتی کنند. پوشش نامناسب می‌تواند توهین و اضطراب غیرضروری به همراه آورد.
- پوشش مورد استفاده باید منطبق با ضرورت‌های بهداشتی و ایمنی بوده تا حفاظت دانشجویان و بیماران تضمین شود.
- به عنوان یک قاعده کلی، مردان باید در محیط بالینی از پیراهن، کراوات و شلوار استفاده قرار دهند. زنان هم می‌توانند پیراهن و بلوز مناسب و راحت با شلوار یا دامن بر تن کنند. لباس بخش‌هایی مانند بخش روانی یا مراقبت از بهداشت کودکان می‌تواند راحت‌تر و غیر رسمی‌تر باشد، ولی از مقررات ذیل حتما باید تبعیت شود:
- لباس باید حداقل بدن را از شانه تا زانو بپوشاند. عریان نمودن بخش بالای سینه ممنوع است.
- دانشجویان باید آگاه باشند که پوشیدن لباس‌های محرک جنسی می‌تواند توسط برخی افراد به عنوان دعوت برای سخنان و اعمال نامناسب و زشت و توهین‌آمیز تلقی شود. این مسئله به ویژه در بخش‌های نظیر (A&E) که در آن ممکن است بیماران با ملاقات‌کنندگان، مشروبات یا داروهائی را مصرف کرده باشند،‌ حساس‌تر است. بنابراین لباس دانشجو باید مناسب و متعارف باشد.
- لباس‌ها باید تمیز و اتوکشیده باشند.
- کفش‌ها نیز باید تمیز و مرتب باشند. طبق علاقه شخصی خود از کفش‌هایی که پوشیدن آن راحت است، استفاده کنید. البته کفش ورزشی مجاز نیست. پوشیدن کفش جلو بسته خطر صدمه به انگشتان پا را کاهش می‌دهد.
- زیورآلات باید در کمترین میزان ممکن مورد استفاده قرار گیرد. گوشواره‌های آویزان و نیز سوراخ کردن اعضای صورت نامناسب و ممنوع است.
- لباس‌ها نباید جلوی حرکات آزادانه فرد را بگیرند.
- لباس‌ها نباید حاوی علائم، نشان‌ها و تصاویر برجسته باشند.
- پوشیدن شلوارهای کماندویی، لی و شلوارک نامناسب است.
- موها باید تمیز بوده و در صورت بلند بودن، باید آنها را در پشت سر ببندند.
- یک روپوش سفید باید توسط دانشجو طبق مقررات بخش‌ها و قسمت‌ها پوشیده شود.
- کارت شناسایی همواره باید در معرض دید قرار گیرد.

توجه کنید که هرچند مقررات، مربوط به محیط کار بالینی است اما به هرحال اگر شما برای کار دیگری نظیر بیماران وارد این بخش‌ها می‌شوید، باید اطمینان حاصل کنید که لباس شما توهینی به کارکنان، بیماران یا ملاقات‌کنندگان تلقی نشود.
 
* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند.
منبع: خبرگزاری فارس، گروه سیاسی، حوزه دانشگاه، 88/10/26 ، شماره:8810211189 http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8810211189
دانشگاه ویرجینیای جنوبی: پوشش دختران و پسران باید عفیف و آراسته باشد.

دانشگاه ویرجینیای جنوبی آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 

دانشگاه ویرجینیای جنوبی آمریکا (Southern Virginia University) اعلام کرده است که این دانشگاه آماده ارائه آموزش در محیط پایدار با استانداردهای افتخار‌آمیز است و دانشجویانی که به این دانشگاه می‌آیند موظفند با این قوانین زندگی کنند که شامل:
صداقت در رفتار فردی و دانشگاهی
زندگی همراه با پرهیزگاری
پرهیز از الکل، تنباکو، چای، ‌قهوه و داروهای غیرمجاز
احترام به حقوق دیگران
رعایت قانون وسیاست‌های دانشگاه
حفاظت از وسایل دانشگاه
رعایت پوشش واستانداردهای دانشگاه

سیاست‌های خاص مطرح شده در قوانین عبارتند از:
1- استانداردهای صداقت
2- استانداردهای تعهد
3- استانداردهای پوشش و لباس
نخستین قانون دانشگاه ویرجینای جنوبی "صداقت "‌است دانشجویان به دانشگاه می‌آیند تا نه تنها فکر خود را بهبود بخشند دانش کسب کنند و مهارت‌هایی که در زندگی به انسان‌ کمک خواهد نمود، بیاموزند بلکه شخصیت آنها را نیز بسازد.
دانشجویان باید در تمام امور دانشگاه و در تعامل با دیگران صادق باشند. ما بدنبال این نیستیم که دیگران را فریب دهیم. دروغ بگوییم. دزدی کنیم یا شایعات مضر پراکنده کنیم.
سوءاستفاده از کامپیوترهای دانشگاه شامل اینترنت و خدمات رسانه‌های که باعث نقض قوانین فدرال و سوءاستفاده از اطلاعات کنترل شده می‌شود، تجاوز به قوانین است و باعث تحریم و جریمه خواهد شد.
از دانشجویان انتظار می رود تا در تمام اوقات به نوعی لباس بپوشند که نشان دهنده عزت نفس آنها و احترام به دانشگاه باشد. پوشیدن یک پیراهن دکمه دار که داخل شلوار است یا یک پلیور با شلوار راحتی مناسب الزامی است (جین مناسب نیست). پوشیدن جوراب به همراه کفش ضرورت دارد (کتانی یا صندل مناسب نیست) گردنبند غیرمناسب مجاز نیست. این حق امور اداری است که تشخیص دهد که آیا لباس خاصی قابل قبول است یا خیر و دانشجویان را راجع به این تصمیم مطلع سازد.

معیارهای پوشش و آراستگی
پوشش و آراستگی مردان و زنان باید همیشه عفیف، آراسته و تمیز باشد. عفاف و نظافت، فاکتورهای ارزشی مهمی هستند که مقام، مرتبه و شان عقاید و اصولمان را منعکس می‌کند.
 
* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند.
منبع: خبرگزاری فارس، گروه سیاسی، حوزه دانشگاه، 88/10/25، شماره:8810220746
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8810220746



 
دانشگاه باب جونز آمریکا؛ "تاتو کردن " و آرایش بیش‌ از حد قابل قبول نیست.

دانشگاه باب جونز آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 

دانشگاه باب جونز آمریکا (Bob Jones University) دستورالعمل‌های زیر را درباره پوشش و رفتار دانشجویان این دانشگاه اعمال می‌کند:
ضوابط پوشش برای آقایان:
پوشش عمومی
موها باید به سبک مرسوم و سنتی باشند. تراشیدن،‌خط انداختن و انداختن و آشفته و درهم برهم کردن موها مجاز نمی‌باشد. همچنین رنگ کردن یا های‌لایت‌ کردن موها ممنوع است.
اندازه خط ریش نباید پایین‌تر از گوش باشد. از‌ آقایان انتظار می‌رود تا تمیز و اصلاح کرده باشند استفاده از گردنبند، گوشواره ودستبند برای آنان مجاز نمی‌باشد.
استفاده از کلاه در محوطه داخل دانشگاه به غیر از باشگاه ممنوع می‌باشد.
هر گونه تتو (تاتو) و سوراخ کردن بدن غیر قابل قبول می‌باشد.
پوشش صبح‌ها عبارت است از:
پیراهن رسمی (به غیر از کتان راه راه و یا جین) همراه با کراوات
شلوار تمیز غیررسمی (به غیر از جین، شلوار مارک کارگو و شلوارهای گشاد وناموزون)
کفش رسمی یا کفش چرم ساده و معمولی
پولیور به طوری که یقه پیراهن وگره کراوات مشخص باشد.

پوشش بعداز ظهر عبارت است از:
پیراهن رسمی یقه‌دار
شلوار غیررسمی مرتب
کفش رسمی یا غیررسمی (غیر از صندل و دمپایی‌های سرپایی slides)
کفش ورزشی ساق‌دار
پولیور یا گرمکن ورزشی
تبصره: جین‌های تک رنگ به همراه یک بلوز یقه‌دار بیرون از محوطه دانشگاه قابل قبول می‌باشد.
پوشش ویژه زمان تفریح وکار عبارت است از:
انواع جین، تی‌شرت و شلوارک در اماکن ورزشی (این مورد شامل دانشجویان تماشاچی نمی‌شود)
بلوزهای ورزشی بدون آستین (البته تنها در فعالیت‌های داخل سالن)
کفش‌ ورزشی مناسب
پوشش روز یکشنبه عبارت است از:
کت، کراوات و پیراهن رسمی
کفش رسمی
شلوار رسمی

ضوابط پوشش برای خانم‌ها
پوشیدن پیراهن ساده معمولی یا بلوز و دامن برای خانم‌ها مجاز می‌باشد. البته در محوطه خارج از دانشگاه و بعضی فعالیت‌های تفریحی شلوار هم می‌توان پوشید.
تاپ‌ها باید به اندازه کافی بلند باشند تا شکم و ناف، ‌مشخص نباشد.
آستین الزامی است. پیراهن و تاپ بدون آستین یا آستین حلقه‌ای را باید به همراه یک بلوز آستین‌دار یا ژاکت یا پولیور به تن کرد.
خط یقه لباس، نباید بیش از 4 انگشت پایین‌تر از گردن باشد.
اندازه دامن یا هر گونه لباس باز دیگری نباید کوتاه‌تر از سر زانو باشد.
دامن راه راه کتاب برای پوشش غیررسمی مناسب می‌باشد.(البته نه در کلاس یا مراسم رسمی).
امکان استفاده از شلوار گشاد بین خانم‌های مقیم خوابگاه در زمان ورزش و بیرون از محوطه‌ دانشگاه (هر جا که مناسب است) وجود دارد.
دانشجویان خوابگاهی هنگام شرکت در فعالیت‌های ورزشی که فیزیک و پایداری بدن در آنها مهم است (مانند اسکی و اسکیت روی یخ) می‌تواند شلوار جین گشاد بپوشند.
شلوارک را تنها داخل خوابگاه یا مرکز تندرستی می‌توان به تن کرد.

اندازه گشادی لباس
کلیه پیراهن‌ها، دامن‌ها، شلوارها و پیراهن‌های مردانه باید به میزان مناسب گشاد باشند(حداقل سه اینچ آزادی داشته باشد).

سایر ضوابط
استفاده از لباس و پوشش نازک تنها زمانی امکان‌پذیر است که با پوشش همرنگ و همسان دیگری همراه باشد.
در مواقعی که دانشجویان پسر کت و کراوات بر تن دارند مثل مراسم عبادی روز یکشنبه، تک‌خوانی‌ها، کنفرانس‌ها، مراسم جشن پایان تحصیل و ... پوشیدن جوراب الزامی است.
پوتین‌های ارتشی، پوتین‌های هاکی یا کفش‌هایی با این ظاهر، قابل قبول نمی‌باشند. صندل چوبی و کفش‌هایی که بین انگشت‌های آنها بند دارند، تنها زمانی که خانم‌ها نیاز به پوشیدن جوراب ندارند، مجاز می‌باشند. صندل‌های طبی از جنس لاستیک، پلاستیک و غیره در مکان عمومی مجاز نمی‌باشد.
مدل‌های مو باید مرتب، منظم و متشخصانه باشند.از کوتاه کردن موها به سبک مد روز و بسیار کوتاه که مدل موهای مردانه را به ذهن متبادر می‌‌سازد یا به فرد جلوه‌ای مردانه می‌بخشد بپرهیزید.
تاتو کردن و سوراخ نمودن اعضای بدن (به غیر از سوراخ کردن گوش) در زمان دانشجویی قابل قبول نیست. استفاده از گوشواره‌ها تنها در نرمه گوش (حداکثر یک جفت در هر گوش) امکان پذیر است.
آرایش بیش از حد قابل قبول نمی‌باشد.
 
* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند.
منبع:خبرگزاری فارس، گروه سیاسی، حوزه دانشگاه، 88/10/23 ،شماره:8810230144
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8810230144




 
دانشگاه ادکونل آجاسین نیجریه؛ پوشیدن هرگونه لباس‌ اندام‌نما "غدغن " است!

دانشگاه ادکونل آجاسین نیجریه ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 

دانشگاه ادکونل آجاسین نیجریه (Adekunle Ajasin University) دستورالعمل‌های زیر را درباره پوشش و رفتار دانشجویان این دانشگاه اعمال می‌کند:
دانشگاه ادکونل اجاسین، خواهان ایجاد تصویر فرهنگی و اجتماعی مناسبی از خود در داخل و خارج از دانشگاه است. در این بخش پوشش مناسب دانشجویان مورد بحث است.این گفته که جامه و لباس نمایانگر شخصیت انسان است، مطلب بسیار واضح و درستی برای همه دختران و پسران و زنان و مردان است.
دانشگاه برای دانشجویان خود پوشش و ظاهری آراسته قائل است. اما انتظار دارد تا دانشجویان از آنچه که بنا به موقعیت و شرایط خود به شکلی آراسته و مناسب ظاهر شوند.
تحولات امروزی در سبک پوشش دانشجویان موجب بروز برخی رفتارها و هنجارهای نابجا و غیرعادی از سوی آنان می‌شود. به طور مثال پوشش برخی از دانشجویان دختر را می‌توان نامناسب خواند. پوشش‌های زرق و برق‌دار، ظاهری نامرتب را نمایان می‌سازد. دانشجویان پس نیز از این قاعده مستثنی نیستند آنها حلقه‌هایی به گوش و بینی خود می‌اندازند موی خود را می‌بافند و در کلاس‌های درس، سالن‌های کنفرانس و برخی مجامع عمومی تی‌شرت‌های کثیف و نامناسب همراه با شلوار جین و دمپایی حمام می‌پوشند.
همچنین اعضای برخی از احزاب،‌ فرق و دسته‌ها نیز در حین سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها، کلاس‌های آزمایشگاه و حتی در طول امتحانات و آزمون‌ها صورت خود را می‌پوشانند.
بسیاری از این موارد خصایص فرهنگی و مدهای روز،‌زودگذرند که در محوطه دانشگاه مدت زیادی دوام نخواهد داشت. بنابراین دانشگاه تصمیم گرفته است ضوابط پوشش ذیل را در محوطه‌ی دانشگاه اجباری نماید:
پیراهن‌ها و لباس‌های رسمی مرتب، محترمانه و شایسته‌ای که متناسب و مناسب محیط مورد نظر است باید در محوطه دانشگاه پوشیده شود.
پیراهن‌های شیک رایج تا زمانی که ضابطه پوشش عمومی را نفی نکنند مجاز هستند.
دانشجویان واحدهای حرفه‌ای مانند حقوق، حسابداری، بانک و مالی یا غیره باید متناسب با حرفه خود لباس بپوشند.
دانشجویان هنرهای نمایشی، طراحی و تبلیغات تنها می‌توانند لباس‌های هنری و تولیدی خود را در طول مدت اجرای جشنواره‌ها به تن کنند.
لباس ویژه فرق و گروه‌های مذهبی را تنها می‌توان در طول زمان مراسم و خدمات‌مذهبی به تن کرد. چنین لباس‌هایی را نباید برای کنفرانس‌ها، در کتابخانه، در سالن امتحانات و یا غیره پوشید.
دانشکده و دپارتمان‌هایی که لباس ایمنی و محافظ خاصی را نیاز دارند(‌از قبیل پیشبند، شلوار کار، دست‌کش، پوشش حفاظتی بینی و سر و ...) باید رسما ضوابط را به دانشجویان خود ابلاغ کنند.
نوع پوشش‌های ورزشی مخصوص قهرمانان و ورزشکاران زن و مرد، باید رسما به این دسته از دانشجویان ابلاغ شود تا در ورزش‌ها و بازی‌ها استفاده کنند.
هرگونه لباسی که از نظر جنسی تحریک‌آمیز و شهوت‌انگیز باشد مانند لباس‌هایی که بدن‌نما هستند و اندام بدن را نمایان می‌سازند (بخصوص در دختران) ممنوع می‌باشد.
استفاده از گوشواره و بافتن مو از سوی دانشجویان پسر، قدغن می‌باشد.
استفاده از پوشش‌های خاص از قبیل تی شرت مشکی، بازوبند مشکی، کلاه‌های مخصوص پسرانه، روسری‌ها و جین‌های کار شده دخترانه و مواردی از این قبیل که نشان دهنده تعلق این افراد به گروه یا دسته‌ای مخفی باشد نیز ممنوع است.
* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند.
منبع: خبرگزاری فارس،گروه سیاسی، حوزه دانشگاه، 88/10/23 ، شماره:8810220873
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8810220873





 
دانشگاه مسیحی آبیلن:استفاده ازلباس‌های نامناسب وخلاف شئونات مسیحیت ممنوع

 دانشگاه مسیحی آبیلن آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشگاه مسیحی آبیلن آمریکا دستورالعمل‌های زیر را درباره پوشش و رفتار دانشجویان این دانشگاه اعمال می‌کند:
دانشجویان ترغیب می‌شوند تا لباس خود را به عنوان یک مسیحی معتقد و با نگرشی کامل و بالغ انتخاب کنند. همچنین دانشگاه تلاش می‌کند تا دانشجویان را برای مشاغل حرفه‌ای، آماده و مهیا کند.
بنابر این بخشی از روند آموزشی، فراگیری رعایت پوشش مناسب است. راهکارهای زیر به دانشجویان کمک می‌کند تا راجع به لباس و ظاهر خودشان در محوطه دانشگاه و کلاس، عبادتگاه و تمام فعالیت‌های دانشگاه مانند رویدادهای ورزشی تصمیم بگیرند.
ـ از تمام دانشجویان و کارمندان انتظار می‌رود تا لباس مناسب مسیحیت بپوشند. لباس باید مطلوب باشد. دامن باز، شلوارک، تاپ، مجاز نمی‌باشد.
ـ سوراخ کردن بدن به هر شکل یکی از نگرانی‌های متخصصین بهداشت می‌باشد و در برخی موارد برخلاف شریعت مسیحیت می‌باشد. آسیب رساندن یا سوراخ کردن افراطی بدن نهی می‌شود.
ـ در طول ساعات کاری، کارکنان و دانشجویان باید مطابق با آیین‌نامه ابلاغی مربوط به بخش خود، لباس بپوشند.
ـ امکان پوشیدن شلوارک در محوطه دانشگاه، در خلال کلاس‌ها و دیر وجود دارد. البته اندازه شلوارک و دامن خانم‌ها باید مطابق با استاندارد تا زیر زانو، تمیز و مناسب باشد.
ـ لباس ورزشی مناسب در کلاس‌های ورزشی و در محل‌های مربوطه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
ـ لباس‌هایی که روی آنها تبلیغات نامناسب، عکس‌ها یا نوشته‌هایی که مسیحیت را هتک حرمت می‌نماید چاپ شده، ممنوع است.
ـ از دانشجویان خواسته می شود تا در زمان عبادت، کلاه خود را بردارند.
ـ ممکن است مسئولین، پوشش بیشتری را در ارتباط با لباس دانشجویان در کلاس‌های خودشان اعمال کنند.
ـ دستورالعمل و اجرای مقررات پوشش از مسئولیت‌های جامعه دانشگاه می‌باشد. سئوالات راجع به تبیین و اجبار این استانداردها باید به رئیس دانشکده سپرده شود.
 
* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند.

 منبع: خبرگزاری فارس،
گروه سیاسی، حوزه دانشگاه،88/10/22 ، شماره:8810220051
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8810220051




 
دانشگاه تگزاس آمریکا؛ آرایش‌های غلیظ و غیرمتعارف ممنوع است.

دانشگاه تگزاس آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

 

دستورالعمل‌های زیر در مورد رفتار و پوشش که برگرفته از نظام مراقبت بهداشتی - روانی «هرمان» است برای تمامی دانشجویان دانشگاه تگزاس و دانشکده علوم پزشکی هیوستون، موضوعیت خواهد داشت. این دستورالعمل‌ها عبارتند از:

رعایت ادب و احترام
- احوالپرسی و سلام به دیگران در راه‌ها، آسانسورها و محل‌های فعالیت با استفاده از کلمات محبت‌آمیز و لبخند.
- کمک به افراد در پیدا کردن مسیر.
- رعایت حریم خصوصی افراد و حفظ وقار.
- در زدن و منتظر پاسخ شدن قبل از ورود به قسمت‌ها.
- تحمل بالا و سعه صدر در برابر تفاوت‌های فرهنگی.
طرح گفتگو در مورد مسائل سری و حساس بیماران فقط با کسانی که نیاز اساسی به کسب اطلاع در این زمینه دارند. این کار به طور خصوصی بوده و نباید هیچگاه در مجامع و اماکن عمومی صورت پذیرد.

تخصص‌مداری
- ارائه تصویری مثبت از حرفه
- استفاده از برچسب و کارت‌های شناسایی بر روی لباس به نحوی که اسم در همه حال به راحتی قابل رؤیت باشد.
- محدود کردن خوردن،‌ آشامیدن و سیگار کشیدن در اماکن مجاز
- اجتناب از گفتگو و صحبت‌های شخصی با همکاران در حین ارائه خدمات بهداشتی - درمانی
- پرهیز از هرگونه اظهارنظر نامناسب در مورد بیماران، همکاران یا پزشکان.

وضعیت ظاهری
- موها باید تمیز، مرتب و به رنگ طبیعی باشند.
- موها را نباید به رنگ‌های غیرطبیعی درآورد.
- زیورآلات موها باید متعارف و با خوش‌سلیقگی استفاده شود.
- موهای بلند باید در پشت سر جمع شده و پوشانده شوند.
- ریش باید کوتاه و مرتب شوند، سبیل گذاشتن مجاز است ولی نباید مانع از کاربرد ابزارهای حفاظتی و ایمنی فردی شود.

بهداشت روزانه
- بهداشت روزانه شامل مواردی نظیر نظافت دندان‌ها، موها، لباس‌ها، بدن و استفاده از خوشبوکننده‌های ضد عرق می‌باشد.
- لباس و پوشش باید تمیز و اتو کشیده و در وضعیت مناسبی باشد.

ناخن‌ها
- ناخن‌ها باید متعارف و مناسب باشند (از نوک انگشت بیش از نیم اینچ طول نداشته و به طور کامل سوهان زده و فاقد لبه تیز باشند).
- استفاده از زیورآلات ناخن و ناخن مصنوعی ممنوع است.

عطریات
- استعمال عطر، توسط زنان و مردان مجاز است، به شرط آنکه بوی ملایم داشته و برای مخفی کردن بوی بدن مورد استفاده قرار نگیرند.

آرایش
آرایش باید برای بهبود زیبایی و ظاهر طبیعی فرد به کار رود و نباید موجب کاستی در ظواهر شخص گردد.
- آرایش‌های غلیظ و نامتعارف مجاز نمی‌باشند.

زیور‌آلات مجاز
- ست ازدواج و یک حلقه
- یک گردنبند و زنجیر ساده
- یک ساعت مچی
- استفاده از بیش از دو گوشواره در هر گوش ممنوع می‌باشد همچنین سوراخ کردن بدن فقط در گوش‌ها مجاز است و سوراخ کردن اعضای دیگر در صورت قابل رؤیت بودن مجاز نیست.

دامن
- طول دامن نباید از 3 اینچ بالای زانو کوتاه‌تر بوده و نباید بیش از حد تنگ باشد.
- دامن‌های چاکدار، پیراهن و شلوارک قابل قبول هستند، به شرط آنکه خیلی تنگ و چسبان نبوده و در حیطه مقررات پوشش باشند.

شلوار
- شلوار نباید تنگ و چسبان باشند.
- پوشیدن شلوار کتان از هر رنگ، شلوار کشی و ورزشی، جوراب شلواری، لباس زیر و عرق‌گیر، مجاز نمی‌باشد.

کفش
- کفش‌ها باید تمیز و نسبتا نو باشند.
- پاشنه کفش نباید از سه اینچ بلندتر باشند.
- صندل‌های راحتی و دمپایی‌های کتانی نباید پوشیده شوند.
- کفش‌های تنیس چرمی در رنگ‌های متعارف قابل قبول است.

مقررات دیگر
- پوشیدن لباس‌های بدن‌نما مجاز نیست.
- عینک‌های آفتابی را در فضای مسقف به شرطی می‌توان استفاده کرد که پزشک آن را تجویز نموده یا برای انجام کار ضرورت داشته باشند.
- تمامی خالکوبی‌های بدن، باید به نحوی پوشانده شوند که قابل رویت نباشند.
- پوشیدن جوراب‌های زنانه و مردانه ضروری است. اما پوشیدن جوراب‌های زنانه تزئینی و طرح‌دار (نظیر جوراب توری و غیره) مجاز نیست.
 
* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند. 
انتهای پیام/ خبرگزاری فارس، گروه سیاسی، حوزه دانشگاه،88/10/22 ، شماره:8810211269



دانشگاه آکسفورد؛ لباس باز و بدن‌نما و مدل‌های افراطی مو ممنوع است.

دانشگاه آکسفورد انگلستان ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان و بخصوص موی سر دانشجویان و اصلاح صورت دانشجویان پسر در نظر گرفته است.

 

طبق قوانین دانشگاه آکسفورد انگلستان، به معاون رئیس دانشگاه اختیار داده شده است تا تمام مقررات مربوط به لباس دانشگاهی که در ذیل می‌آید را اجرا کند.
- فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه باید لباس بلند، گشاد و روپوش‌های رنگی مصوب دانشگاه را بپوشند.
- اعضای دانشگاه نیز لباس بلندی را می‌پوشند که معاون دانشگاه بعد از مشاوره‌ها و صلاحدید با روسای دانشکده‌ها، انجمن‌های دیگر و موسسات تصویب کرده‌اند.
- افرادی که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دیگر هستند و دارای مدرک آکسفورد می‌باشند باید لباس مناسبی با کد دانشگاهی بپوشند.
- تمام افراد دانشگاه باید لباس دانشگاهی بپوشند برای مثال:
مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید ساده کراوات و جوراب استفاده کنند.
زنان نیز باید دامن تیره یا شلوار، بلوز سفید، کراوات سیاه، کفش سیاه و در صورت نیاز یک کت تیره بپوشند.

ظاهر عمومی (وضعیت ظاهری کلی) دانشجویان ترغیب می‌شوند تا در مراسم عمومی دانشگاه لباس رسمی بپوشند و از لباس‌های نامناسب پرهیز کنند.
- مردان باید ظاهر مناسب و تمیز داشته باشند. لباس باز و بدن‌نما نامناسب است. مو باید رنگ طبیعی داشته باشد و از مدل‌های افراطی پرهیز شود. خط رش‌ها نباید بیش از اندازه بلند باشند بلکه باید مرتب کوتاه شده باشند.
- ریش بزی، گوشواره و دیگر موارد مشابه غیرقابل پذیرش است.
- زنان نیز باید ظاهری آراسته و مناسب داشته باشند. لباس زنان نباید پشت‌باز یا بدون آستین، تنگ و بالای زانو باشد. اندازه لباس،‌ دامن و شلوارک باید تا زانو باشد.
- مدل مو و آرایش باید تمیز، مرتب و به دور از مدل‌های افراطی و رنگ‌های غیرمتعارف باشد. همچنین خالکوبی مجاز نیست و در صورت وجود باید پوشیده باشد.
- برای همه، پوشش کفش در محیط‌های عمومی الزامی است.
تمام افراد دانشگاه باید لباس دانشگاهی بپوشند. برای مثال:
- مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید ساده کراوات و جوراب استفاده کنند.
- زنان نیز باید دامن تیره یا شوار، بلوز سفید، کراوات سیاه، کفش سیاه و در صورت نیاز یک کت تیره بپوشند.
 
* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند. 
منبع: خبرگزاری فارس، گروه سیاسی، حوزه دانشگاه،88/10/21، شماره:8810201359
 
کالج رابرت ترکیه؛ ضوابط مشخص برای موی پسران و اصلاح صورت.

دانشگاه رابرت در ترکیه ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان و بخصوص موی سر دانشجویان و اصلاح صورت دانشجویان پسر در نظر گرفته است.

 

ضوابط و مقررات دانشگاه رابرت ترکیه درباره پوشش دانشجویان به شرح ذیل است: از تمامی دانشجویان کالج رابرت انتظار می‌رود تا به ضوابط پوشش احترام بگذارند. دانشجویان باید در مناسبت‌های ملی، مراسم پرچم و در زمان حضور در دانشگاه، بهترین لباس خود را بپوشند، این مقررات لازم است در طول روز، اردوهای علمی و در طول امتحانات آخر ترم رعایت گردد.
استثنائات ضوابط پوشش تنها برای فعالیت‌هایی که به جهت شرایط خاص آن، دانشجویان اجازه دارند بدون لباس فرم (متحدالشکل) در آن حضور داشته باشند.
دانشجویان باید پوششی تمیز، مرتب و عفیف داشته باشند. پوششی که باعث حواس‌پرتی خود اشخاص و مانع تمرکز بر روی دروس نشود. لباس‌ها نباید بیش از حد تنگ یا گشاد باشند.

پوشش‌های مجاز دانشجویان عبارتند از:
- شلوارهای رسمی مشکی، سرمه‌ای، نوک مدادی یا قهوه‌ای تیره برای پسران و برای دختران، دامن‌هایی با قد متوسط به رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای، نوک مدادی و قهوه‌ای تیره پوشش مجاز دانشجویی محسوب می‌گردد. پوشیدن شلوارهای غیر رسمی از قبیل شلوارهای مارک کارگو، شلوارهای جین و یا بادگیر (شلوارهایی که جیب‌های زیادی دارند) قابل قبول نمی‌باشد.
- پیراهن‌های یقه‌دار تک رنگ با آستین کوتاه یا بلند مجاز نمی‌باشد.
- دگمه‌های پیراهن‌ها باید بسته باشند.
- پسران باید کراوات بسیار مناسب و مرتب بسته شده باشد. همچنین در مورد دخترها لباس باید کاملا اندازه تن باشد.
- ژاکت‌های پشمی و بلند، تنها باید در هوای سرد پوشیده شوند.
- سویت شرت قابل قبول نمی‌باشد.
- درمواردی که هوا بسیار گرم است. دانشجویان می‌توانند بلوزهای مارک پولو (RC) بر تن کنند.

نکات قابل توجه:
- پسران باید کاملا تمیز اصلاح کنند، اندازه خط ریش آنها نباید از میان گوش پائین‌تر بیاید.
- پیراهن مردانه راه راه کتان، جین و ژاکت قابل قبول نمی‌باشد.
- دامن‌های تزیین شده با دکمه، ژیان و هرگونه تزیین روی لباس، قابل قبول نیست.
- هیچ گونه جواهرآلات به جز ساعت و یک جفت گوشواره (البته برای دختران)، مجاز نمی‌باشد. سوراخ کردن اعضای بدن قابل قبول نمی‌باشد.
- موها باید تمیز و مرتب باشند. رنگ کردن مو با حنا و یا به صورت راه راه (streaks)، قابل قبول نمی‌باشد. موی پسران باید کوتاه باشند.
- صندل‌ها، کفش‌های پاشنه بلند و کفش‌های ورزشی سوراخ‌دار (شبکه‌ای) مجاز نمی‌باشد.
- پوشیدن جوراب الزامی است.
- آرایش کردن، مجاز نیست؛ اما استفاده از لاک و برق ناخن مانعی ندارد.
- دانشجویان باید یونیفرم‌های ورزشی خود را تنها در کلاس‌ها و مسابقات ورزشی بپوشند.
این بدین معنی است که آنها نمی‌توانند این لباس‌ها را در زمان حضور در خوابگاه و مراسم پرچم بپوشند. اگر دانشجویی نتواند پوششی مناسب در دانشکده داشته باشد به خانه فرستاده می‌شود.

* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند.
 
منبع: خبرگزاری فارس، گروه سیاسی، حوزه دانشگاه، 88/10/21، شماره:8810201620
 




 
گرین ویل شمالی آمریکا: آرایش‌کردن و پوشیدن لباس‌های اندام‌نما مجاز نیست.

در دانشگاه ویل شمالی آمریکا، پوشیدن لباس‌ها و شلوارهای بگ(Bagg)، آرایش کردن و لباسی که به صورت نامناسب اندام‌ها را نشان می‌دهد مجاز نیست.

 

دانشگاه گرین‌ویل شمالی آمریکا در ایالت کارولینا ضوابط و مقررات مخصوص به خود را برای پوشش دانشجویان در نظر گرفته است.
بر این اساس طبق اعلام این دانشگاه در سال 2007-2008، موارد ذیل استانداردهایی است که در دانشگاه «گرین ویل شمالی» به کار گرفته می‌شود و قاطعانه اعمال خواهد شد. «همچنین در صورت لزوم، دانشگاه حق اضافه کردن موارد دیگر را دارد»:
- پوشش و آرایش دانشجویان باید تمیز و مرتب باشد.
- هیچ نوع پیراهن و بلوزی که شکم و ناف را نمایان می‌سازد، مجاز نمی‌باشد. تاپ‌های مدل تنک (Tank) مدل بند اسپاگتی (Spaghetti) تاپ‌های ورزشی ( Halter) یا جلیقه بدون پیراهن مجاز نخواهد بود.
- کلاه، عینک آفتابی و بیگودی‌های مو در هیچ مکانی نباید استفاده شود به جز در محیط خوابگاه دانشجویان و باشگاه‌ها.
- هیچگونه لباس یا زینت آلانی که نشان‌دهنده هر نوع بی‌حرمتی و کفرگویی یا در برگیرنده عبارات وسوسه‌انگیز، تبلیغات مشروبات الکلی، تنباکو، مواد مخدر یا دیگر عبارات و نمادهای نامناسب است، مجاز نمی‌باشد.
- امکان پوشیدن شلوارک وجود دارد به شرط آن که آنها به صورت مناسب و خوش سلیقه استفاده شوند.
- لباسی که به صورت نامناسب اندام‌ها را نشان می‌دهد مجاز نمی‌باشد. دامن‌ها باید زیبا، مؤقرانه و با اندازه مناسب بوده و کوتاه نباشند.
- رنگ کردن مو مجاز نمی‌باشد.
- لباس و پوشش از نوع پیژامه خارج از خوابگاه مجاز نمی‌باشد.
- انواع شلوار، شلوارهای راحتی و شلوارک‌ها باید تا خط کمر باشند.
- به دلایل امنیتی، لباس‌‌ها و شلوارهای بگ (Bagg) مجاز نمی‌باشد.
- لباس نباید روی زمین کشیده شود.
- موارد و اقلام نامربوط آویزان از لباس، از قبیل زنجیر یا دیگر موارد به نظر نامناسب آمده و مجاز نمی‌باشد.
- پوشیدن لباس‌های سبک گوتیک (Gothic) و آرایش کردن مجاز نیست.
- زینت‌آلات بدن و صورت به جز گوشواره مجاز نمی‌باشد. آقایانی که رسما نماینده دانشگاه می‌باشند اجازه سوراخ کردن گوششان را ندارند.
- در تمام بخش‌های دانشگاه به جز مکان خصوصی خود در خوابگاه و محوطه‌های ورزشی مشخص، به دلایل امنیتی و رعایت سلامت، دانشجویان باید کفش بپوشند.

لباس‌های رسمی مناسبت‌های ویژه:
- این لباس‌ها شامل لباس‌های مخصوص مراسم رسم، همچون برنامه‌های فرهنگی، ناهار روز یکشنبه در سالن غذاخوری و دیگر وقایع خاص می‌باشند که از سوی خدمات امور دانشجویی مشخص می‌شود.

لباس رسمی آقایان:
شلوار اتو شده و مرتب، با اندازه مناسب به همراه پیراهن یقه‌دار پولو که به صورت مرتب اندازه و اتو شده، (پیراهن یقه‌دار پولو با پیراهن رسمی و کراوات ترجیح داده می‌شود).

لباس رسمی خانم‌ها:
پیراهن مرتب و اندازه یا دامن به همراه بلوز یا کت و شلوار غیر رسمی قابل قبول است. پیراهن‌ها و دامن‌ها نباید کوتاه باشند. شلوارهای راه‌ راه کتان، لباس ورزشی و شلوارک‌ها را نمی‌توان در مناسبت‌های ویژه پوشید.
به دانشجویانی که ضابطه «پوشش مناسبت‌های ویژه» را رعایت نکنند، اجازه ورود به مراسم داده نمی‌شود.

* حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس قصد دارد، به مرور، طی امروز و روزهای آتی ضوابط پوشش در بیش از 100 دانشگاه دنیا را منتشر کند. 
منبع: خبرگزاری فارس، گروه سیاسی، حوزه دانشگاه، 88/10/21 ، شماره:8810201258

نظرات (۴)

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" ضوابط پوشش در دانشگاه‌های جهان - بخش سوم "
با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/28333

در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام خامنه‌ای: هر کس که در راه روشنگری فکر مردم تلاش بکند، از انحرافی جلوگیری نماید، او مانع سوءفهمی شود، از آن‌جا که در مقابله با دشمن است، جهاد است."
یا علی

سلام
بسیار عالی
متشکر
التماس دعا
۲۳ فروردين ۰۰ ، ۰۶:۴۵ صادرات لوله به ازبکستان

غلام تا به احوال پیغام به
این زیبایی در اینترنت نخوانده بودم بسیار جذاب و کامل بود و مقاله
جالب ایشان به خاطر بی حد از ویزیت کنندگان اینترنت ارزان است
۱۳ تیر ۰۰ ، ۱۶:۰۸ نرم افزار مدیریت زنجیره تامین

این یادداشت مشاوره و پیشنهاد مناسب از باب کسانی است
که می خواهند حول وحوش مطالب متماثل بوسیله این مطلب
مطالعه بیشتری داشته باشند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">