محجبه

محجبه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۰۲، ۲۰:۳۶ - ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
    روحشون شاد
نویسندگان

ندای عفاف در مجلس یزید

پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱ ق.ظ

زینب کبری علیها السلام در مجلس بیداد یزید به اهمیت حجاب اشاره می‌کرد و با ندای رسا اعلام فرمود که آیا معنای عدالت در قاموس اهل باطل این است که فرزند طلقا (آزادشدگان) زنان و کنیزان خود را در پس پرده و حجاب نگه دارند؛ اما دختران رسول خدا صلی الله علیه و آله را هتک حرمت کنند و آنان را در کوچه و بازار به عنوان اسیر جنگی بگردانند؟! آری این توقع بیجایی است که زینب کبری علیها السلام از فرزند هند جگرخواره داشته باشد.
حضرت می‌فرماید: «أَمِنَ الْعَدْلِ یَا ابْنَ الطُّلَقَاءِ تَخْدِیرُکَ حَرَائِرَکَ وَ إِمَاءَکَ وَ سَوْقُکَ بَنَاتِ رَسُولِ اللَّهِ سَبَایَا قَدْ هَتَکْتَ سُتُورَهُنَّ وَ أَبْدَیْتَ وُجُوهَهُنَّ تَحْدُو بِهِنَّ الْأَعْدَاءُ مِنْ بَلَدٍ إِلَى بَلَدٍ وَ یَسْتَشْرِفُهُنَّ أَهْلُ الْمَنَاهِلِ وَ الْمَنَاقِلِ وَ یَتَصَفَّحُ وُجُوهَهُنَّ الْقَرِیبُ وَ الْبَعِیدُ وَ الدَّنِیُّ وَ الشَّرِیفُ لَیْسَ مَعَهُنَّ مِنْ رِجَالِهِنَّ وَلِیٌّ وَ لَا مِنْ حُمَاتِهِنَّ حَمِی؛ ای پسر آزاد شدگان (کسانی که جدمان پیامبر صلی الله علیه و آله در فتح مکه اسیرشان کرد و سپس آنان را آزاد کرد) آیا این عدالت است که تو زنان و کنیزان خود را پشت پرده بنشانی؟ و دختران رسول خدا صلی الله علیه و آله را به صورت اسیر به این سو و آن سو بکشانی؟ پوشش آنان را دریدی و روی آنان را گشودی تا دشمنان، آنان را از شهری به شهر دیگر ببرند و بومی و غریب، به آنها چشم بدوزند و نزدیک و دور، شریف و غیرشریف، چهره آنان را بنگرند. از مردان آنها سرپرستی نمانده و برای ایشان حمایت‌کننده‌ و کمک‌کننده‌ای باقی نمانده است.»

 

مطالب مرتبط

 

متن کامل خطبه حضرت زینب (س) در شام

نظرات (۹)

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" ندای عفاف در مجلس یزید "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/36147
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام صادق (علیه‌السّلام): عموی ما، عبّاس، دارای بینشی ژرف و ایمانی راسخ بود؛ همراه با امام حسین (علیه‌السّلام) جهاد کرد و نیک آزمایش داد و به شهادت رسید."
یا علی
۲۹ آبان ۹۳ ، ۱۹:۴۱ مصطفی کاظم لو (رزمنده سایبری)
سلام
خدا قوت
ان شاء الله عاقبت بخیر باشید       
بسیار وبلاگ جالب و مفیدی دارید..
سلام
بسیار عالی
متشکر
التماس دعا
سپاس.
پاسخ:
متشکر
باسلام و ادب
بسیار عالی
اجرکم عندالله
التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
متشکر
۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۰:۳۳ د‌ل‌باخته ..
عالم فدای آن دیده جمال بین حضرت زینب...
ایام تسلیت..
جالب بود
ممنون
پاسخ:
ایام عزا بر تمامی مسلمانان تسلیت باد
متشکر
۲۴ مهر ۹۵ ، ۲۳:۰۴ سیامک پور اسد
سلام....باتشکر از مساعی شما در امر نشر و ترویج فرهنگ حسینی... وفقک الله
پاسخ:
سلام
متشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">