محجبه

محجبه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۰۲، ۲۰:۳۶ - ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
    روحشون شاد
  • ۱۴ فروردين ۰۲، ۱۱:۱۴ - افسانه امیرعبدالهیان
    ممنون عالی
نویسندگان

با دخترم (معرفی کتاب)

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۴۴ ب.ظ

در بسیاری از مدارس، مسابقات کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. انتخاب کتاب مناسب و معرفی آن به دانش آموزان، از موضوعاتی است که می بایست با دقت توسط دبیر محترم پرورشی و امور تربیتی و دیگر مسئولان مدرسه بررسی شود. به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی کتاب هایی مناسب برای والدین و دانش آموزان نموده ایم.

امید است که شما گرامیان، این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

عنوان : با دخترم

مولفان : علی احمد پناهی و داوود حسینی

نوبت چاپ : دوم

سال انتشار : 1389

شمارگان : 1000 جلد

حق آنست که اعتراف کنیم: در برخی از خانواده ها، تربیت فرزندان و به ویژه دختران، وضعی مطلوب ندارد، و والدین و مربیـــان در قبال این وضعیت احساس مسـئولیت نمـــی کنند، در حالی که حساسیت دوران بلوغ از یک طرف و وجود محــرک های جنسی از سوی دیگر، می طلبد والدین و مربیان با حساسیت بیشتری به مسائل نوجوانان دختر خود بپردازند و با آگاهی از ویژگی های نوجوانان در این دوره و نیازهای روحی و روانی آنان، ارتباط های صمیمی تری با آن ها برقرار سازند، و در این ارتباط ها، آموزش های لازم و مشورت های کارگشای خود رادر اختیار آن ها قرار دهند.

در این کتاب ((با دخترم)) کوشیده شده است مباحث مورد نیاز والدین و مربیان را در ارتباط با نوجوانان دختر مورد بحث و مطـالعه قرار داده و با توجه به اندیشه های اسلامی و یافته های روان شناسی، برای پیشگیری از مشکلات اخلاقی، بهداشتی، جنسی، آموزشی، رفتاری و روانی آنان راه حل های مفید و مناسبی ارائه داده شود.

این کتاب می تواند در کنار سایر کتاب های مفید و ارزشمند، پدران، مادران و مربیان را برای تربیت دختران نوجوان و آینده سازان این سرزمین یاری دهد، همچنین آنان را برای زندگی بهتر آماده ســازد و از آنان مادرانی مهربان، آگاه و توانمند بسازد، که از دامان آنان مردان به معراج روند.

سرفصل های کتاب

فصل اول : نوجوان و بلوغ

بلوغ یکی از باشکوهترین و در عین حال پیچیده ترین مراحل تحول و تکامل زندگی انسان است، مرحله ای که هر فرد از دنیای کودکی و حال و هوای آن و خیال پردازی های کودکانه به این مرحله می رسد.

فصل دوم : نوجوان و راهکارهای موفقیت

راه کارهای رسیدن به موفقیت و بالندگی در زندگی بسیار است که در این بحث به نمونه های پر اهمیت تر می پــــردازیم و به والدین توصیه می کنیم.

فصل سوم : نوجوان و دوستی ها

کسانی که دوستی را از زندگی خود برمی دارند مانند آن است که آفتاب را از عالم برداشته اند . (سیروف)

همه می دانیم آدمی از خرد و بزرک ، نیاز به معاشرت دارد که در این فصل کتاب به بررسی روابط اجتماعی دختران پرداخته شده است.

فصل چهارم : دختران، بهداشت و سلامت تن و روان

در گفتگوهای روزانه مردم ضرب المثل معروفی مورد استفاده قرار می گیرد که می گوید ((عقل سالم در بدن سالم است)). برای این که هر فردی بتواند از توانایی های ذهنی خود برای کسب دانش بهره بجوید،باید تنی سالم داشته باشد. در این فصل از کتاب به این موضوع پرداخته شده است.

فصل پنجم : دختران و بهداشت قاعدگی

در این فصل به مسائل بهداشتی و روانی دوران قاعدگی پرداخته است.

فصل ششم: آسیب شناسی دوران نوجوانی

بخشی از مشکلات نوجوانان، مربوط به مخاطرات ذهنی، عاطفی و رفتاری است که در این سن متوجه نوجوان می شود و بر اثر کم تجربگی وی را دچار آشفتگی روانی و فکری کرده است.

فصل هفتم : مسائل جنسی، به ویژه خودارضایی

یکی از دگرگونی های مـهم و اثــرگــذار در دوره نــوجوانی بــروز و ظهور تمـایلات جنسی و شهوانی است که گاهی نوجوانان را با مشکلاتی به دلیل ناآشنایی نوجوان با این پدیده و عدم آمادگی برای هدایت این استعداد در مسیری عقلایی، باعث گرفتاری هایی می شود که در این فصل به این موضوع پرداخته شده است.

فصل هشتم : والدین و فرزندان

روش های ارتباطی والدین با فرزندان درجوامع مختلف و زمان های متفاوت ازتنوع بسیاری برخوردار است. دیدگــاه و فرهنــگ تــا حدودی جهت دهنـــده روابط والدین با فرزندان است. والدین می توانند برای فرزند نوجوان خود نقش بهترین معلم و الگو را داشته باشند.

فصل نهم : نوجوان و تحصیل

مسئله پیشرفت تحصیلی یکی از مهم ترین دغدغه ها و چالش های دوران نوجوانی است. دوره نوجوانی از طرفی دوره فعالیت های علمی و تحصیل دانش می باشد که در این کتاب به بررسی آن پرداخته است.

فصل دهم : احکام دختران نوجوان

در این فصل سعی شده با بیان بخشی از احـکام شرعی کـه هر نــوجوانی وقتی به سن تکلیف و بلوغ می رسد، باید یاد بگیرد تا در مقام انجام وظایف شرعی خود دچار اشتباه و خطا نگردد پرداخته شده است.


موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۴

نظرات (۲)

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" معرّفی کتاب «با دخترم» "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/39493
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام صادق (علیه‌السّلام): شما را از پنج واقعیت آگاه می‌سازم: بخیل را آسایش نباشد و حسود را خوشی و شاهان را وفاداری و دروغگو را مردانگی و نادان را ریاست و سروری."
یا علی
سلام
بسیار عالی
متشکر
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">